کد خبر: ۳۰۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴

 

فروش چربی انسان در اروپای قرون وسطی


فروش چربی انسان جلادان قرون وسطی
جلادان اروپایی در قرون وسطی چربی انسانی را به عنوان یک ماده درمانی می‌فروختند. این چربی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از دندان درد گرفته تا التهاب مفاصل استفاده می‌شد و تا اواخر قرن 17 میلادی در داروخانه ها موجود بود.در طب سنتی اروپا باور بر این بود که چربی انسان معجزه درمانی خارق العاده‌ای دارد و این باور تا قرن 19 میلادی رواج داشت به طوری که بازار فروش این محصول بزرگترین منبع درآمد جلادان محسوب می‌شد. این محصول تا اواخر قرن 19 میلادی با نامه تجاری Humanol در داروخانه ها عرضه می شد اما در سال 1920 میلادی و پس از اینکه با پیشرفت علم خاصیت درمانی ناچیزی از خود نشان داد، رفته‌رفته محبوبیتش را از دست داد.
بیشتر...

 

داماد:عروس زشت بود، خودکشی کردم


داماد:عروس زشت بود، خودکشی کردم


داماد:عروس زشت بود، خودکشی کردم
به گزارش پلیس چین داماد فراری از ازدواج در اقدامی عجیب پس از پریدن به دریاچه ای درشهرستان «شیان» در استان هوبئی مرکزی در چین توسط نیروهای امدادی نجات یافت.
داماد جوان چینی که از جانب پدر و مادر خود برای ازدواج تحت فشار بود،در اقدامی عجیب و دور از ذهن  خودکشی را تنها راه فرار دانست. این داماد 24 ساله که نامش در خبرگزاری ها فاش نشده به شدت از جانب پدر و مادر خود برای ازدواج تحت فشار بود و در اقدامی عجیب و دور از ذهن به قصد خودکشی که آن را تنها راه فرار خود می دانست به درون دریاچه ای در نزدیکی شهرستان شیان در استان هوبئی چین  پرید.لحظاتی پس از پریدن داماد به درون دریاچه توجه پلیس  نسبت به یک شئ شناور بر روی آب جلب شد. به گفته افسری که با اقدام به موقع خود جان داماد را نجات داد  فرصتی برای پوشیدن جلیقه نجات و یا درآوردن لباس خود نداشتم و با همان وضعیت در حال ماموریت برای نجات وی به درون آب پریدم. وی افزود: پس از پریدن به درون دریاچه تلاش کردم که مرد جوان بیهوش شده را به کنار دیواره بلند حرکت دهم که پس از حضور مامورین آتش نشانی توسط  طناب های مخصوص این فرد به بالا کشیده شد.این افسر پلیس ادامه داد: خوشبختانه تلاش من با کمک عابرین داوطلب به ثمر نشست و در یک امداد همگانی جان داماد را قبل از آنکه برای همیشه دیر شود نجات دادیم. لحظاتی پس از حضور نیروهای آتش نشانی و امداد با ایمن کردن منطقه داماد را به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل کردند.پس از انتقال وی به مرکز درمانی این داماد علت خودکشی خود را برای پلیس اینطور شرح داد که وی حاضر نبود با عروسی که بسیار زشت است عهد و پیمان ببندد.
بیشتر...

 مراسم جشن نوروز دوره قاجار


مراسم جشن نوروز دوره قاجار
 اجرای مراسم زورخانه‌ای در جشن نوروز در میدان ارگ تهران در دوره قاجار
بیشتر...

سطل زباله هوشمند



سطل زباله هوشمند
تقریباً چند سالیست که سطل‌های آشغال در سرتاسر شهر به شکل منظمی سامان‌دهی‌ شده‌اند و البته شرایط فعلی همچنان قابل ارتقا به شرایط بهتر نیز است.با پیشرفت علم و تکنولوژی ومددجویی از آن در زمینه‌های مختلف می‌توان شرایط بهتری را فراهم کرد، در مورد مساله مورد بحث بالا نیز می‌توان با بهره‌گیری از برخی‌ وسائل به بهبود آن کمک کرد. یک شرکت فنلاندی دست به ساخت وسیله‌ای هوشمند به نام ENEVO زده است که به نظافت و پاکیزگی شهر‌ها کمک بسیاری می‌کند. برای استفاده از این گجت کافی است آن‌ را در زیر سطل‌ آشغال قرار دهید، به مرور زمان و با پر شدن سطل آشغال، سطح زیرین آن پائین آمده و به این دستگاه برخورد می‌کند، سپس سنسور مربوطه با فرستادن پیغام به مرکز ارتباطات شهرداری، نیاز به تخلیه این سطل آشغال را اعلام می‌کند. از دیگر قابلیت های این دستگاه می‌توان آنالیز اطلاعات برای تخمین زمان مورد نیاز پر شدن یک سطل آشغال و یا گزارش‌گیری‌های ماهیانه اشاره کرد.
بیشتر...

 

صالحی در لوزان سوئیس

 

صالحی در لوزان سوئیس

در حاشیه چهارمین روز مذاکرات در لوزان

 

درخت 550 ساله ایرانی


درخت 550 ساله ایرانی
 روستای اسفجیر که در 25 کیلومتری شمال غربی شهرستان فاروج در بخش خبوشان واقع شده دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است که درخت چنار 550 ساله آن، یکی از این جاذبه هاست. مجید سعیدیان رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی فاروج گفت: واقع شدن روستا بر روی دو تپه و رودخانه ای که از میان آن می گذرد گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب کرده است. سعیدیان گفت: در شمال روستا، تپه پرآب و سرسبزی قرار دارد که به دربند معروف بوده و گردشگران بی شماری به این منطقه مراجعه می کنند. وی گفت: در مسجد روستای اسفجیر و در محوطه حیاط آن، درخت چنار کهنسالی قرار دارد که قدمت آن با توجه به نظریه های کارشناسی صورت گرفته توسط کارشناسان استان و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، 550 سال تخمین زده می شود و قطر تنه درخت 7 متر است. وی افزود: این درخت به لحاظ شکل ظاهری و فرم تنه کاملا سالم و شاداب بوده و با توجه به پایداری آن، در شرایط جوی و اقلیمی منطقه به خوبی سازگار شده و از اهمیت بالایی برای مطالعات ژنتیکی برخوردار است و با آغاز بهار، این درخت کهنسال آماده رویش دوباره است.
بیشتر...

قایق سواری امروز روحانی با لباس ورزشی در قشم


قایق سواری امروز روحانی با لباس ورزشی در قشم
بیشتر...

جانوری که پس از سال ها دوباره دیده شد


جانوری که پس از سال ها دوباره دیده شد

جانوری که پس از سال ها دوباره دیده شد
احتمالا شما تا به حال همچین جانوری را در زندگی تان ندیده اید و با دیدن این عکس احساس خواهید کرد که این عکس ترفندی از فتوشاپ و نشات گرفته از تصورات خیالی یک انسان است اما باید به شما بگوییم که با یک تصویر کاملا واقعی روبرو هستید. جانوری که  می بینید  «پیکا» نامیده می شود و بیشتر از ۲۰ سال بوده که کسی آن را رویت نکرده بود و قبل از آن هم معمولا در کوههای شمال غربی چین دیده می شد. تاکنون دانشمندان نتوانستند مطالعات کاملی بر روی پیکا انجام دهند. این پستاندار برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ دیده شد و  تنها اطلاعاتی که از آن موجود است شکل ظاهری و نحوه زاد و ولدش محسوب می شود. حالا پس از ۲۰ سال توانستند عکس های جدیدی از این پستاندار که بدنی شبیه به خرگوش و صورتی شبیه به موش دارد به دست آورند. عکس هایی که در اینجا می بینید توسط پروفسور لی لی و گروه تحقیقاتی اش در کوه های چین شکار شده است. آنها مدت زیادی را به جستجوی این حیوان گذراندند و سرانجام توانستند با یکی از پیکاها برخورد داشته باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"