کد خبر: ۳۰۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : بسیاری از خودروسازان بزرگ و معتبر در دنیا برای ادامه قعالیت و ماندگاری در این صنعت اقدام به سرمایه گذاری جدی در حوزه تحقیق و توسعه می کنند.

نقش تحقیق و توسعه در بقای صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : بسیاری از خودروسازان بزرگ و معتبر در دنیا برای ادامه قعالیت و ماندگاری در این صنعت اقدام به سرمایه گذاری جدی در حوزه تحقیق و توسعه می کنند.

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : خودروسازان جهانی بر این باورند که این اقدام در دراز مدت هزینه کمتری را به شرکتها تحمیل می کند.

وی تصریح کرد : مسلما در چنین شرایطی خودروسازان داخلی نیز نمی توانند بدون  توجه و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه ، فعالیت در ابعاد جهانی فعالیت نمایند.

وی تصریح کرد : قطعا با هر گونه کوتاهی در این زمینه و عدم سرمایه گذاری مناسب در حوزه تحقیق و توسعه صنعت خودرو نمی توان انتظار رشد کمی و کیفی خوبی را در این صنعت داشت.

وی اظهار داشت : باید در حوزه تحقیق و توسعه و ورود تکنولوژی های جدید و به روز سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد هر چند در شرایطی این سرمایه گذاری صورت گرفت و دست اوردهای خوبی را هم به دنبال داشت. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راه توسعه  صنعت خودرو ارتقاء تکنولوژی و تمرکز بر تحقیق و توسعه درون زا در این صنعت است ، خاطر نشان کرد : مسلما زمینه و بستر این کار در ارتباط بهتر با شرکتهای معتیر و برند جهانی فراهم خواهد شد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه بر لزوم همکاری برد-برد خودروسازان داخلی با شرکتهای خارجی اشاره کرد و اظهار داشت : هم اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا زیر ساخت های فن آوری و نوآوری خودروسازی وجود دارد در حالی که در صنعت خودرو ایران  کمتر به این مساله توجه می شود اما مسملما این خودروسازان  هستند که می توانند از نتایج این گونه فن آوری ها بهر برده و رشد نمایند.

کاکایی همچنین با بینا اینکه باید از صنعت خودرو داخل حمایت بیشتری شود ، اظهار داشت : البته صرفا حمایت  های نقدینگی کمک به صنعت خودرو نیست در حالی که تمرکز بر بهره وری در صنعت خودرو می تواندبخشی از کمبودهای موجود در این حوزه را جبران نمود.

وی افزود : خوشبختانه با گسیل شدن نقدینگی به سمت تولید ، امروز تولید داخل در حال افزایش است.

وی تصریح کرد : در صورتی که به توسعه فن آوری در داخل توجه شود می توان انتظار داشت که خودروسازی در ایران نیز به موقع از این فن اوری ها به صورت بومی بهره برد در حالی که متاسفانه در این حوزه در کشور با کمبود مواجه هستیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"