کد خبر: ۳۰۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : بازار تولید لنت ترمز و کلاج در سال جدید نیز نه تنها بهتر نشده بلکه روز به روز شرایط برای تولیدکنندگان داخلی وخیم تر می شود.

افزایش قارچ گونه تولیدکنندگان زیر پله ای لنت ترمز

 

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : بازار تولید لنت ترمز و کلاج در سال جدید نیز نه تنها بهتر نشده بلکه روز به روز شرایط برای تولیدکنندگان داخلی وخیم تر می شود.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : امروز مساله مهمی که بیشتر جامعه را درگیر کرده واردات بی رویه است متاسفانه واردات رکود زیادی را در کشور ایجاد کرده است و دلیل آن هم تعرفه بسیار پایین واردات است.

وی گفت : در شرایطی که تولیدکننده داخلی ، تسهیلاتی با بهره 27 تا 30 درصد دریافت می کند تبعا قیمت تمام شده تولیدات داخلی گران تر از کالاهای وارداتی شده و کالای داخلی قادر به رقابت با کالای خارجی نخواهد بود.

وی گفت : امروز با راندمان کنونی قطعا تولید کننده داخلی نمی تواند در مقابل خارجی ها قد علم کند نهایتا قیمت تمام شده در این بخش بسیار بالاتر تمام می شود و  لذا در این شرایط تولیدکننده ناگزیر از تعطیلی کارخانه خواهد بود.

وی با اشاره به وجود رکود کلی در بازار و اقتصاد کشور تصریح کرد : متاسفانه واردات حدود 12 هزار تن لنت ترمز و رکود حاکم بر بازار موجب گردیده که همه کارخانجات تولیدشان را به حداقل رسانده و گاها به نصف تقلیل دهند .

وی تاکید کرد : رونق واردات لنت ترمز از سال گذشته تاکنون تولید را تحت الشعاع قرار داده و تولیدات داخلی را به حاشیه برده است.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ گفت : البته این مشکلات به مسئولان ارائه شده و مستندات آن هم وجود دارد و در آخرین جلسه ای که با کمیسیون بند یک بازرگانی در خصوص تغییر طرح تعرفه ها برگزار شد خوشبختانه به میزانی تعرفه ها را برای سال جاری افزایش یافت.

لاجوردی افزود : بر این اساس تعرفه های 4 درصدی به 8 درصد و تعرفه های 12 درصدی به 15 درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت : البته تولیدکنندگان درخواست افزایش بیشتری از تعرفه را از وزارت صنعت و معدن داشتند زیرا با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه که در جامعه صورت گرفته تولید کنندگان ناگزیرند که قیمت ها را کمتر از قیمت های قبلی ببرند بنابراین اگر قیمت ها را پایین تر از قیمت های قبلی ببرند و نتوانند سود بکنند هم کیفیت و از همه مهمتر ادامه فعالیت آنها زیر سوال خواهد رفت و نهایتا نخواهند توانست فعالیتشان را تحقیق و توسعه دهند و این مساله ضربه ای است به پیکره صنعت و تولید خواهد بود.

وی گفت : امروز بسیاری از تولیدکنندگان در این صنعت برای رقابت با کالاهای خارجی ناگزیرند با وجود افزایش قیمت مواد اولیه ، قیمت ها را کاهش دهند البته دومین مشکل تولیدکندگان داخلی شرکتهای و تولیدکنندگان زیر زمینی است که روز به روز به مانند قارچ در حال افزایش هستند ، تولیدکنندگان بدون ضابطه ای که به مراتب از تولیدکنندگان با اسم و رسم به مراتب بیشتر است و حیات این  صنعت را به خطر انداخته اند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"