کد خبر: ۳۰۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره آخرین تحولات منطقه سخنرانی کرد.

سخنرانی "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان درباره آخرین تحولات منطقه آغاز شد.

وی در ابتدای این سخنرانی گفت که دو روز پیش زمانی که دیدم العربیه از آغاز حملات به یمن خبر داد و پس از آن بود که یک ساعت پس از آن مشاهده کردم که "سعد الحریری" به اتخاذ موضع پرداخت و از حملات عربستان حمایت و گروه‌ها در یمن را محکوم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت که چند روز پیش خود را برای سخنرانی درباره چندین موضوع آماده می کردم اما آن چیزی که در منطقه درباره جنگ علیه یمن روی داد باعث می شود تا بر سخنرانی‌ام تاثیر بگذارد همانطور که بر موضوعات مهم سیاسی در جهان تاثیر گذاشته است.

سید حسن نصرالله گفت که درباره موضوعات داخلی تنها درباره دو موضوع صحبت می‌کنم وپس از آن به تحولات در منطقه خواهم پرداخت.

وی گفت: هر انسانی در تعیین مواضع خود درباره تحولات در هر منطقه‌ای آزاد است و ما در لبنان با تاخیر در حال موضع گیری درباره اوضاع یمن هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: اخبار را پیگری می‌کردم و دیدم که حریری درباره مداخله ایران صحبت کرد و در لبنان تمامی گروه‌ها موضع خود را[در قبال یمن] اتخاذ کردند و ما نیز این حق را داریم که موضع متفاوت خود را اعلام کنیم همانطور که به رای دیگران احترام می گذارم این حق را داریم که با ادبیات مناسب دیدگاه خود را اعلام کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد که تقسیم بندی‌های جدید حول تحولات اخیر در منطقه به تشنج در لبنان منتهی نشود یا تاثیری بر دولت نداشته باشد.

وی افزود:درباره اوضاع داخلی از ابتدا گفت‌وگو را که در راستای منافع ملی بوده انتخاب کردیم که طی آن حزب‌الله و المستقبل با یکدیگر گفت‌وگو کرده و انتظارها منطقی و واقعی بوده که طی آن خواستار کاهش تنش‌ها و جلوگیری از سقوط کشور بودیم.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: از همان ابتدای مذاکرات، برخی گروه‌های سیاسی در لبنان و برخی شخصیت‌ها در داخل المستقبل بودند که در راستای تخریب گفت‌وگوها کار می کردند و همچنان نیز در همین راستا فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد که هیچ اهمیتی به سخنان در دادگاه بین المللی نمی‌دهیم و همچنان به گفت‌وگوها با المستقبل ادامه می‌دهیم و تمامی این تحریک‌ها را تحمل کرده و از طرفداران مقاومت نیز می‌خواهیم که به این مسائل اهمیتی ندهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"