کد خبر: ۲۹۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
گروه بین الملل: روند تولید خودرو در ژاپن به علت نظام مالیاتی این کشور، سیر نزولی پیدا کرده است.

دلیل کاهش رونق صنعت خودروسازي ژاپن مشخص شد

گروه بین الملل: روند تولید خودرو در ژاپن به علت نظام مالیاتی این کشور، سیر نزولی پیدا کرده است.

به گزارش خبرخودرو ،در چند ماه اخیر شماری از شرکت های خودروسازی ژاپن با مشکلاتی مواجه شده اند. همین مسئله سبب کاهش میزان تولید خودرو در ژاپن شده است.

در ماه فوریه برای هشتمین ماه متوالی، میزان تولید هشت شرکت بزرگ خودروسازی ژاپن درمقایسه با سال گذشته در همین ماه، حدود پنج ممیز هشت دهم درصد کاهش نشان داد.

بازار توام با رکود فروش خودرو در داخل ژاپن که ناشی از مالیات بالا برای مصرف کنندگان است، از علل اصلی کاهش تولید خودرو در ژاپن است.

در ماه گذشته ، میزان تولید خودرو در این هشت شرکت ژاپنی در مجموع، هفتصد و هفتاد و دو دستگاه کمتر از سال گذشته در همین بازه زمانی بود.

شرکت خودروسازی هوندا بیشترین کاهش تولید را داشت بطوریکه در ماه فوریه، میزان تولید آن سی و دو ممیز شش دهم درصد کاهش یافت. این رقم درباره شرکت خودروسازی تویوتا، هفت ممیز نه دهم درصد بود. این رقم درباره شرکت نیسان هم دو ممیز دو دهم درصد بود.

فراخوان نوع جدید خودروهای شرکت هوندا که سوخت ترکیبی دارد ازجمله علل دیگری است که بر کم رونقی بازار تولید این شرکت خودروسازی ژاپنی تاثیر منفی گذاشته است.

البته این مشکل برای همه شرکتهای خودروسازی ژاپنی نیست بطوریکه شرکتی همانند فوجی هوی در ماه فوریه با رشد هفده ممیز سه دهم درصدی در میزان فروش خودروهایش مواجه بود. شرکت سوزوکی نیز توانست میزان تولید خودروهایش را در این ماه، دو ممیز هشت دهم درصد افزایش بدهد.

این رقم درباره شرکت خودروسازی میتسوبیشی دو ممیز دو دهم درصد بود.

از ماه آوریل سال گذشته، مالیات شدیدی برای مصرف کنندگان ژاپنی وضع شده که همین مسئله سبب کاهش رونق بازار خودروی این کشور شده است. کارشناسان پیشبینی می کنند این وضع رکود نسبی در بازار خودروی داخل ژاپن، بازهم ادامه داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"