کد خبر: ۲۹۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودر ،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، از اجرای فعالیت‌های آموزشی در قالب طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: فرا رسیدن فصل بهار و تحویل سال نو، فرصتی ویژه برای تحول در رفتارهای ترافیکی است.

تحویل سال فرصتی برای تحول در رفتارهای ترافیکی است

به گزارش خبرخودرو ،مهندس سيد محمد مهدی میرزایی با تشریح اقدامات آموزشی این معاونت در راستای کمپین «آسمانی آبی -  زمین پاک» افزود: توليد 24 عنوان تيزر آموزشي و پخش آن‌ها در 8 هزار دستگاه اتوبوس برون شهري از جمله برنامه های این معاونت با محوریت «خط سفید» جهت مسافران نوروزی است.

وی از آمادگي 13 پارك‌ آموزش ترافيك براي ارائه برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي در ايام نوروز خبر داد و اظهار کرد: پارک-های آموزش ترافیک در این ایام، پذیرای شهروندان تهرانی و میهمانان شهرستانی خواهند بود و امکانی را فراهم می آورند تا اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر بتوانند اوقات ارزشمند و خوشی را در این فضاهای آموزشی و در عین حال مفرح سپری کنند.

میرزایی تهيه و توليد يكصد هزار حلقه لوح فشرده صوتي به منظور توزيع در مبادي ورودي و خروجي شهر را از دیگر اقدامات معاونت آموزش سازمان ترافیک در طرح استقبال از بهار بر شمرد و تصریح کرد: توليد و توزيع 220 هزار نسخه بروشور آموزشي با محوريت «خط سفيد» در تقاطع‌های شهر با همكاري پليس راهور نیز از دیگر فعالیتهای آموزشی در ایام نوروز است.

وی با اشاره به ضرورت انتقال آموزهها و نهادینه سازی دانسته های ترافیکی در دل و جان کودکان اظهار کرد: تهيه و چاپ   يكصد هزار نسخه ويژه نامه نوروزي كودكانه با محوريت «خط سفيد» به ضمیمه روزنامه همشهري و همچنین توزیع بسته‌های‌ آموزشي در بيمارستان‌هاي كودكان و مراكز بهزيستي در شب تحویل سال، در راستای همین هدف انجام خواهد شد تا کودکان در ایام نوروز از طریق سرگرمی های آموزنده با مفاهیم مرتبط با عبور و مرور بیشتر آشنا شوند.

میرزایی با بیان این که تولید و پخش چندین برنامه تلویزیونی در قالب کارتون، سریال و مسابقه آموزشی و در عین حال جذاب نیز در برنامه های آموزشی این معاونت برای ایام نوروز قرار دارد، تصریح کرد: استفاده از شبکه‌های تلویزیونی با توجه به فراگیری ابن رسانه از مهم‌ترین ظرفیت‌ها به منظور انتقال آموزه‌های شهروندی به ویژه مضامین ترافیکی است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک در پایان با تأکید بر انجام فعالیتهای آموزشی با محوريت «خط سفيد» در راستای اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی شهروندان، خاطرنشان کرد: آموزش قوانین و مقررات در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک با ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت، منجر به تغییر نگرش شده و میتواند رویکرد نوینی را در عرصه فرهنگ‌سازی ترافیک، رقم زده و رفتارهای صحیح را در این عرصه نهادینه نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"