کد خبر: ۲۹۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودر ،رييس شوراي فرهنگي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر دست‌آوردهاي قابل توجه اجراي طرح «خط سفيد» در دو منطقه 6 و 8، گفت: علاوه بر تغيير 40 درصدي رفتارهاي ترافيكي در اين مناطق، 90 درصد از موتورسيكلت‌سواران در اين دو منطقه حريم گذرگاه عابر پياده را رعايت مي‌كنند، موضوعي كه در گذشته از سوي ايشان مورد بي‌ توجهي قرار داشت و بسيار كمتر رعايت مي‌شد.

تمركز بر تكميل زيرساخت‌هاي «خط سفيد» در بهار فاطمي

به گزارش خبرخودرو ،حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور افزود: كمپين «آسمان آبي – زمين پاك»، نزد مديريت شهري يك برنامه معمولي نيست، بلكه آرماني بلند است كه نمادسازي «خط سفيد» به عنوان زبان هدايت به منظور نيل به اين آرمان از اهميت و جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

وي با اشاره به اين كه اصلاح و تكميل زيرساخت‌هاي ترافيكي، اعمال دقيق قانون و هوشمندسازي مديريت و كنترل ترافيك از جمله الزامات اجراي طرح «خط سفيد» است، اظهار كرد: علاوه بر اين، تمركز بر مباحث فرهنگي و اجتماعي و همراهي مردم و همكاري مسئولان مربوطه به منظور فرهنگ‌سازي در جهت تغيير رفتارهاي ترافيكي از ديگر ملزومات تحقق اين طرح است.

حجت‌الاسلام جعفرپور با بيان اين كه اجراي اوليه طرح «خط سفيد» در دو منطقه 6 و 8 با نتايج خوبي همراه بوده، تصريح كرد:

به دستور شهردار محترم تهران، فعاليت‌هاي مربوط به اصلاح و تكميل زيرساخت‌هاي ترافيكي در 20 منطقه ديگر شهر تهران از اول دي ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وي با اشاره به اين كه در حال حاضر اين اقدام در تمام مناطق تهران در دست انجام است، اظهار كرد: از فرصت نيمه نخست فروردين با توجه به سفرهاي نوروزي و استفاده از خلوتي نسبي شهر، طرح «خط سفيد» را در تمام مناطق كامل خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرپور با بيان اين كه مديريت شهري بسترهاي لازم براي اصلاح رفتارهاي ترافيكي را در اختيار مردم قرار داده، تصريح كرد: به اين منظور در مرحله اول، بستر رفتارهاي درست ترافيكي فراهم شده تا در مرحله بعد، از مردم رفتارهاي صحيح ترافيكي را مطالبه كنيم و ماه به ماه، هفته به هفته و روز به روز، شاهد معابر  منظم‌تر، ترافيك روان‌تر و شهر زیباتری باشيم.

وي با اشاره به اين كه البته اين به آن معنا نيست كه مشكل ترافيك كاملاً رفع می‌شود، اظهار كرد: حل ترافيك كلان‌شهري همچون تهران، تابع مديريت يكپارچه شهري است اما با اقدامات كنوني نيز مي‌توان نسبت به ايجاد نظم و انضباط در وضع موجود اقدام كرد، چنانچه در حال حاضر، نمونه‌اي از رفتارهاي منظم ترافيكي را روي پل طبقاتي صدر و داخل تونل‌هاي شهري شاهد هستيم.

حجت‌الاسلام جعفرپور با بيان اين كه مصداق تغيير رفتارهاي ترافيكي مردم در محور طالقاني در منطقه 6 كه طرح «خط سفيد» در آن اجرا شده مشهود است، تصريح كرد: در اين محور، رفتارهاي آشفته كه بخشي از آن به واسطه عدم وجود زيرساخت‌هاي ترافيكي به ويژه در تقاطع‌ها از جانب عابران پياده، رانندگان خودروها و راكبان موتورسيكلت‌ها اتفاق مي‌افتاد، كاهش يافته است.

مشاور فرهنگي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان با تأكيد بر اين كه در مناطق 6 و 8، حركات رانندگان توسط دوربين‌هاي كنترل ترافيك رصد مي‌شود و هر گونه تخلفي چه از جانب خودروهاي شخصي و چه از جانب خودروهاي حمل و نقل عمومي تحت نظر قرار دارد، خاطرنشان كرد: با تدبير شهردار محترم تهران، موضوع اصلي طرح استقبال از بهار فاطمي در سال جاري بر تكميل زيرساخت‌هاي «خط سفيد» در 22 منطقه شهر تهران متمركز شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"