کد خبر: ۲۹۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو هر گونه شتاب در مسیر تنوع و کیفیت سازی تولید را گامی مهم در صنعت خودرو دانست و گفت : در صورت کم توجهی به کیفیت و تنوع بخشی در تولید خودروهای داخلی ، بازار خودرو جولانگاه خودروهای خارجی خواهد شد.

لزوم تنوع بخشی و طراحی پلت فرم های جدید در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو هر گونه شتاب در مسیر تنوع و کیفیت سازی تولید را گامی مهم در صنعت خودرو دانست و گفت : در صورت کم توجهی به کیفیت و تنوع بخشی در تولید خودروهای داخلی ، بازار خودرو جولانگاه خودروهای خارجی خواهد شد.

محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : البته هر گونه تنوع بخشی در تولید مستلزم طراحی پلفت فرم های جدید در صنعت خودرو است.

وی گفت : مسلما هر گونه طراحی پلت فرم های جدید و ارتقاء کیفیت و استاندارد در صنعت خودرو مستلزم توسعه و اصلاح زیر ساخت ها در صنعت خودرو است که باید مورد تامل بیشتری قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد : در شرایط کنونی صنعت خودرو ایران نیازمند عرضه خودروهایی با طراحی های جدید و توجه بیشتر در حوزه تحقیق و توسعه در حوزه قطعه سازی است .

احمدیان هر گونه نوآوری و حرکت در مسیر تحقیق و توسعه را مستلزم تامین نقدینگی در بخش قطعه سازی دانست و اظهار داشت : امروز شرکتهای قطعه ساز برای نوآوری و سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه باید از توان مالی مناسبی برخوردار باشند که متاسفانه در وضعیت فعلی این شرایط فراهم نیست.

به گفته وی هر گونه تعامل با خودروسازان معتبر دنیا و جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران گامی مهم در راستای تقویت تولید و حمایت و کمک به خودروسازان داخلی است.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش خودروسازان در جهت توسعه همکاری با شرکتهای معتبر جهانی ، اظهار داشت : خودروسازان باید در جهت توسعه و همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ تلاش بیشتری کنند تا در این راستا شاهد ارتقاء و توسعه صنعت خودرو و ورود نوآوری های جدید به صنعت خودرو باشیم.

وی گفت : در صورتی که خودروسازان با مشارکت و همکاری خودروسازان معتبر و جهانی نسبت به طراحی پلت فرم های جدیدی اقدام کنند این اقدام ضمن رشد تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، سود مشترکی را نصیب شرکتها خواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد : با توسعه سرمایه گذاری مشترک ضمن رشد تحقیقات ، شاهد توسعه بازارهای منطقه ای  و حتی جهانی در این صنعت خواهیم بود.

احمدیان افزود : هر گونه سرمایه گذاری مشترک و تبادل دانش و تکنولوژی موجب تولید محصولات متنوع و جذب بازار داخل و منطقه ای شده و در این راستا تحول بسیار خوبی در عرصه خودروسازی کشور صورت خواهد گرفت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"