کد خبر: ۲۹۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

العالم: در این پرونده پلیس انگلیس در روند فساد بزرگی مربوط به پیکارجویان انگلیسی که به عناصر مسلح در سوریه می پیوندند، قرار گرفت. این دو مرد 29 و 23 ساله اند که یکی در غرب لندن و دیگری در شرق آن ساکن هستند. پلیس برای بازداشت این افراد، مناطق مختلفی از پایتخت را جستجو کرده است.

پلیس انگلیس اعلام کرد، پس از دریافت گزارش هایی از شهروندان مبنی بر تماس تلفنی افسران قلابی با آنها به هدف دستیابی به پول، این دو مرد دستگیر شدند. این افراد با برقراری تماس تلفنی با قربانیان، ادعا می کردند که حساب های بانکی آنها مسدود شده و باید پولهایشان را به حساب های دیگری منتقل کنند.

بازداشت شدگان در یکی از مراکز پلیس در جنوب لندن، نگهداری می شوند.

در این رابطه پلیس چندین حساب بانکی را در شمال، غرب و شمال غرب لندن برای روشن شدن زوایای این پرونده مورد بررسی قرار داده است.

در همین حال، تری نیکلسون، از اعضای یگان فرماندهی ضد تروریسم پلیس متروپولیتن لندن می‌گوید که این یگان اخیرا بارها به این مورد برخورد کرده است. به گفته وی، تروریست‌ها از روش‌های خلاقانه‌ای برای ارسال پول به خارج از کشور استفاده می‌کنند.

 نیکلسون تاکید کرد که این پول‌ها از طریق جعل آنلاین و سوءاستفاده از سیستم عواید و وام دانشجویان جمع می‌شود و برای تامین اعتبار فعالیت‌های تروریستی داعش ارسال می‌شود.

این مقام هم‌چنین به بازداشت زنی انگلیسی اشاره کرد که اوایل ماه جاری تلاش کرد تا 16 هزار پوند را برای همسرش که گمان می‌رود در سوریه به تروریست‌ها پیوسته است، قاچاق کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"