کد خبر: ۲۹۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

ایسنا:یک جامعهشناس گفت: متاسفانه خرید از بازارهای مجازی آن طور که انتظار می‌رود بین ایرانیها جا نیفتاده است و این نشان از نبود استراتژی بازاریابی دارد.

بهروز صالحی اظهار کرد: با وجود اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، خرید از مراکز فروش مجازی از جایگاه خوبی برخوردار است، اما بهره‌وری از بازارهای مجازی در کشور هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. در واقع نبود تبلیغات مناسب برای جذب مشتری در این خصوص حرف اول را میزند، چرا که از طرفی تمام اقشار جامعه سواد کافی برای رجوع به شبکههای اجتماعی و دریافت تبلیغات را ندارند، از سوی دیگر همان میزان کم از تبلیغاتی که در محیطهای شهری انجام می‌شود در مناطق پرتردد نبوده و نمیتواند تمام شهروندان با سطوح مختلفی از آگاهی را مطلع کند.

وی افزود: سردرگمی و انتخاب بین انبوه فروشگاه‌های اینترنتی جهت سفارش خرید از دیگر معضلاتی است که در این رابطه وجود دارد، چرا که متاسفانه بسیاری از این فروشگاه‌های مجازی نتوانسته‌اند نکات شاخص خود را برجسته کرده و از سایر رقبای خود متمایز شوند. متاسفانه تعداد زیادی از این بازارهای مجازی هنوز با شیوه‌های مشتری‌مداری آشنایی ندارند و نمی‌توانند این فرآیند را که به شکل معناداری در جذب مشتری و مخاطب تاثیر دارد، مدیریت کنند.

این جامعه‌شناس خاطرنشان کرد: وجود تمام کالاهای مورد نیاز برای اقشار متفاوت جامعه و سلیقه‌ای عمل نکردن، جلوگیری از خلف وعده و همچنین بهره‌مندی از سامانه پیامکی جهت دلگرمی دادن به مشتریان شامل ارسال پیامکهایی با مضمون تبریک اعیاد و روز تولد از جمله مواردی است که شاید به چشم نیایند، اما در اعتمادسازی، تکریم کاربران و سفارش دهندگان و در نهایت حفظ مشتری تاثیر چشمگیری دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"