کد خبر: ۲۹۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به ضرورت مناسب سازی خودروهای داخلی گفت: از آن جا که معلولان ، سالمندان و جانبازان قادر به استفاده از خودروهای عادی نیستند باید دستگاه های متولی مانند خودروسازان ، وزارت صنعت و معدن و دستگاه های حمایتی وقت و هزینه بیشتری را صرف مناسب سازی خودروهای داخلی کنند.

خدمات پس از فروش خودروی معلولان به خودروسازان واگذار شد

به گزارش خبرخودرو ، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به ضرورت مناسب سازی خودروهای داخلی گفت: از آن جا که معلولان ، سالمندان و جانبازان قادر به استفاده از خودروهای عادی نیستند باید دستگاه های متولی مانند خودروسازان ، وزارت صنعت و معدن و دستگاه های حمایتی وقت و هزینه بیشتری را صرف مناسب سازی خودروهای داخلی کنند.

ابراهیم کاظمی مومن سرایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور مسئولیت هماهنگی ، پیگیری و نظارت بر مناسب سازی خودروها در کشور را عهده دار است و قرار است این فعالیت را در سطح ملی انجام دهد البته وزارت صنعت و معدن ، خودروسازان و سازمان بهزیستی در حال تنظیم تفاهم نامه ای هستند که بعد از این تفاهم نامه معلولان و جانبازان می توانند برای ثبت نام این خودروها اقدام نمایند.

وی در خصوص هزینه خودروهای مناسب سازی شده گفت: سازمان بهزیستی کشور با شرکت پارس خودرو قراردادی را تنظیم نموده و اقدام به تولید کلاج برقی کرده که هزینه آن را سازمان بهزیستی پرداخت می کند.

وی این اقدام را گامی موثر در مناسب سازی خودروهای داخلی برای معلولان دانست و افزود: همچنین پیشنهاد گردید برای مناسب سازی خودروهای داخلی برای معلولان، به متقاضیانی که خواستار خرید خودروهای خارجی هستند یارانه آن ها به خودروهای داخلی تعلق پیدا کند.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به اولویت واگذاری این خودروها به معلولان خاطرنشان کرد: اولویت واگذاری این خودروها براساس درصد معلولیت و جانبازی افراد خواهد بود.

مومن سرایی با اشاره به خدمات پس از فروش این خودروها گفت: در این زمینه جلسه ای از طریق دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی با وزارت صنعت ، معدن و شرکتهای ایران خودرو و سایپا برگزار شد که در این راستا بررسی مناسب سازی و استاندارد خودرو و خدمات پس از فروش آن در دستور کار قرار گرفت که امید است تا پایان امسال یا اوایل سال آینده این تفاهم نامه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که شرکت های خصوصی مراکز ارائه خدمات پس از فروش این خودروها را بر عهده گرفته اند این کار با توجه به ظرفیتی که در کل کشور وجود دارد به عهده شرکت های خودروساز گذاشته شده است تا ضعف گذشته در این راستا جبران شود.

رییس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در پایان گفت: در حال حاضر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در حال بررسی انعقاد این تفاهم نامه جهت تسهیل و سرعت در روند تولید خودروهای مناسب سازی شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"