کد خبر: ۲۹۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

خبرگزاری تسنیم: بررسی میدانی بازار مسکن در تهران حکایت از آن دارد که قیمت واحدهای ۵۰ متری نوساز در سه راه آذری ۹۰ میلیون تومان و آپارتمانی با همین متراژ واقع در ولنجک ۸۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
 
روز گذشته مرکز آمار ایران از کاهش ۶۲ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران و ۵۲.۴ درصدی در کل کشور طی تابستان امسال خبر داد. بر این اساس در تابستان امسال صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران نسبت به تابستان سال گذشته ۶۲.۱ درصد کاهش یافت، این رقم در مقایسه با بهار امسال ۳۳.۶ درصد کاهش یافت، همچنین در تابستان امسال ۲۹ هزار و ۹۴۹ پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌های کشور صادر شد که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۲.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۵۲.۴ درصد کاهش داشته است.
 
در فصل پاییز امسال و حدود ۷۵ روزی که از زمستان ۹۳ نیز می‌گذرد رکود حرف اول و آخر را در بازار مسکن زده به‌طوریکه تعداد مبایعه‌نامه ثبت شده در سامانه موسوم به کد رهگیری نسبت به سال ۹۱ (ماهانه ۱۴ هزار فقره) با کاهش حدود ۵۷ درصدی به ۶۰۰۰ فقره رسیده است. در این شرایط بازار خرید و فروش مسکن نیز راکد است و حتی تخفیف‌ مالکان نیز نتوانسته مصرف‌کنندگان را برای ورود به بازار ترغیب کند.
 
در حال حاضر قیمت هر مترمربع آپارتمان ۵۰ متری نوساز واقع در خیابان فاطمی با امکاناتی نظیر انباری، پارکینگ و آسانسور ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده، یک واحد آپارتمان نوساز ۵۰ متری در میدان ونک فول امکانات نیز ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
 
همچنین یک واحد ۵۰ متری نوسازی واقع در خیابان ۱۷ شهریور بدون پارکینگ با انباری و آسانسور با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است. آپارتمان نوسازی با همین متراژ در شهرک ژاندارمری با امکاناتی قبیل پارکینگ، انباری و آسانسور ۳۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.
 
واحد ۵۰متری در جوادیه ۱۲۵ میلیون تومان و واحد ۵۰ متری نوساز در پونک فول امکانات ۳۷۰ میلیون تومان است. همچنین قیمت آپارتمان با مساحت ۵۰ مترمربع واقع در گیشا ۳۶۵ میلیون تومان تعیین شده است.

 

محله

متراژ

قیمت (میلیون تومان)

یوسف‌آباد

50

420

نارمک

50

240

صادقیه

50

200

مخصوص

50

175

تهرانپارس

50

235

اختیاریه

50

360

تهران ویلا

50

370

سهروردی

50

200

شهران جنوبی

50

170

شهرک راه‌آهن شرقی

50

250

پارک لاله

50

250

ضرابخانه (پاسداران)

50

370

سه آذری

50

90

ولنجک

50

860

جماران

50

5000

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"