کد خبر: ۲۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

مهر: ژاپن از جمله کشورهایی در جهان به شمار می آید که با جمعیت درحال افزایش سالمندان مواجه است و این به معنای نیاز به ابزارهای لازم جهت بهبود کیفیت نگهداری از آنهاست.

به تازگی محققان مرکز RIKEN و شرکت Sumitomo Riko ژاپن در قالب یک همکاری مشترک روباتی به نام Robear طراحی و ساخته اند که به طرز جالب توجهی از سالمندان نگهداری می کند.


 

این روبات پرستار با بهره گیری از مجموعه متنوعی از سیستم های پیشرفته روباتیکی و ساختار غیرتهاجمی و دوستانه تولید شده است.

برخورداری از ساختاری مستحکم و در عین حال دوستانه از جمله مهمترین معیارهایی بوده است که محققان در طراحی و ساخت این روبات به آنها توجه داشته اند. نکته جالب توجه این است که طراحان این پروژه به شخصیت های کارتونی توجه ویژه ای داشته اند تا با الگوبرداری از آنها بتوانند روباتی تولید کنند که در نگاه نخست هیچ گونه نگرانی در سالمندان ایجاد نکند.


 

بلند کردن و جابجایی بیماران از تخت خواب از جمله قابلیت های این روبات است به طوریکه روزانه تا 40 بار می تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

Robear به گونه ای طراحی شده که به بهترین شیوه ممکن می تواند به بیمار در بهتر ایستادن یاری رساند. همچنین می تواند به سالمندان ناتوان در استفاده هرچه بهتر از صندلی چرخدار کمک کند.

این روبات تنها 140 کیلوگرم وزن دارد که در مقایسه با وزن نسخه های قبلی، وزن بسیار کمتری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"