کد خبر: ۲۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت : در شرایطی که ظرفیت بسیاری از مراکز اسقاط همچنان خالی است ارائه مجوز به منظور تاسیس مراکز اسقاط منطقی نیست.

ایجاد مراکز جدید اسقاط خودرو پیش از ظرفیت سنجی غیر قانونی است

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت : در شرایطی که ظرفیت بسیاری از مراکز اسقاط همچنان خالی است ارائه مجوز به منظور تاسیس مراکز اسقاط منطقی نیست.

علیرضا چلویی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :  سال گذشته مصوبه دولت در مورد این موضوع به ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت و همچنین وزارت صنعت ، معدن و تجارت ابلاغ شده است بنابراین قانونا باید کمیته ای که در قانون برای ظرفیت سنجی مراکز اسقاط تعیین شده تشکیل شود که متاسفانه تاکنون این کمیته تشکیل نشده است.

وی با اشاره به نامشخص بودن علت این تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد: در صورتی که هدف از این اقدام ، فراهم نمودن شرایط ایجاد مراکز اسقاط برای کلیه متقاضیان باشد مسلما تصمیم درستی نخواهد بود چرا که فعالیت مراکز اسقاط به ظرفیت های سایر دستگاهها مانند نیروی انتظامی نیز بستگی دارد.

وی افزود : هنگامی که ظرفیتی وجود ندارد و مصوبه دولت مسیر مشخصی را برای ادامه تعیین نموده نمی توان در مسیر دیگری حرکت کرد بنابراین بر اساس ضابطه و قانونی که دولت در سال گذشته مصوب کرده ، باید روند اسقاط خودروها صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد : البته دولت هم نیز قائل به این است که پیش از هرگونه تصمیم باید مراکز موجود ظرفیت سنجی شود و نمی توان بی نهایت مراکز اسقاط ایجاد کرد چون باید سرمایه گذاری شود و پس از آن نیروی انتظامی و ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت خدمات دهند.

وی گفت : برای ایجاد مراکز جدید اسقاط و بازیافت خودروها باید طبق آنچه که دولت مصوب کرده و ضابطه و آیین نامه دولتی است اقدام شود و کمیته مذکور تشکیل و پس از ظرفیت سنجی و مطابق روالی که مصوب می کنند برای دریافت کد و مجوز مراکز اسقاط اقدام کنند.

دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت کشور با اشاره به عدم بررسی و ظرفیت سنجی ایجاد مراکز جدید اسقاط تاکید کرد : آنچه که به عنوان شرایط ایجاد مراکز جدید اسقاط توسط ستاد اعلام شده در کمیته مورد نظری که متشکل از وزارت نفت ، سازمان محیط زیست، وزارت کشور و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت است مورد بررسی قرار نگرفته است بنابراین این کار غیر قانونی است.

چلویی در ادامه با اشاره به روند اسقاط خودروها گفت : روند اسقاط در سال جاری نسبت به سالهای گذشته جز سال 92 حدود 30 درصد افزایش داشته اما نسبت به سال 92 افزایش بیشتری داشته است.

وی تاکید کرد :هم اکنون مشکلی برای اسقاط خودروها وجود ندارد و صرفا در روند اسقاط تاکسی ها موانعی ایجاد شده است و علت آن هم اختلاف نظر گمرک و ایران خودرو در خصوص برگه های اسقاط است به طوری که این مساله موجب مطالباتی برای ایران خودرو و مشکلاتی برای ادامه طرح اسقاط تاکسی ها شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"