کد خبر: ۲۹۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

انتظار مجلس و مردم از خودروسازان

 

 

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایطی که بواسطه تحریم ها ، مشکلات و موانعی برای تامین قطعات و تولید خودرو وجود دارد اینکه خودروسازان همچنان سرپا ایستاده و با حفظ اشتغال موجود باعث ادامه بقا و فعالیت این صنعت شده است مسلما قابل تقدیراست.

 

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به رشد تولید خودرو در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد : ضمن افزایش تولید خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته نیز تلاش و اقدام مثبتی توسط خودروسازان است که خوشبختانه امسال محقق شد.

وی افزود : البته انتظار می رود که با افزایش تولید خودرو قیمت ها نیز کاهش یابد که تاکنون این اتفاق نیفتاد است.

وی تاکید کرد : آنچه که امروز باید نسبت به آن توجه شود کیفیت تولیدات داخلی است متاسفانه کیفیت خودروهای تولیدی نه تنها نسبت به گذشته ارتقاء نیافته بلکه گاها کاهش کیفیت را در برخی از خودروها شاهدیم.

وی اظهار داشت : انتظار مجلس و مردم از خودروسازان این است که در سال آینده نسبت به افزایش کیفیت و کاهش قیمت توجه و دقت بیشتری نموده و در این راستا تلاش بیشتری نمایند.

نماینده بویین زهرا در خانه ملت افزود : مسلما در شرایط موجود حفظ حیات ،اشتغال و افزایش تولید از سوی خودروسازان قابل تقدیر است.

عباسپور با ابراز مخالفت نسبت به هرگونه افزایش قیمت خودرو در سال آینده تصریح کرد : در صورت افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و مصرف انرژی ارزان تر نسبت به کشورهای دیگر نیز وجود دارد ضمن اینکه با افزایش تولید خودرویی در سال جاری صورت گرفته باید این روند موجب کاهش قیمت خودرو شود.

وی تاکید کرد : قطعا در این شرایط افزایش قیمت خودرو قابل توجیه نیست.

وی با توجه به تصویب افزایش تعرفه واردات خودرو در سال آینده اظهار داشت : مسلما این تصمیم به منظور حفظ اشتغال داخلی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل صورت گرفته است چرا که هم اکنون یکی از راهکارهای حفظ اشتغال و حمایت از تولید افزایش تعرفه واردات است که موجب کاهش واردات خودرو.خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"