کد خبر: ۲۹۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

فارس: وزیر دفاع ونزوئلا با اشاره به پرواز یک هواپیمای ناشناس در مرز هوایی این کشور اعلام کرد نیروهای این وزارت‌خانه به دلیل سرپیچی خلبان هواپیما از قوانین حمل‌ونقل هوایی آن را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش «کورئو دل اورینوکو»، «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا طی مصاحبه‌ای در روز گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشور در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه متوجه پرواز یک هواپیمای ناشناس در مرز هوایی ونزوئلا شده‌اند که پس از مشاهده سرپیچی خلبان این هواپیما از قوانین حمل‌ونقل هوایی آن را سرنگون کرده‌اند.

به گفته «پادرینو» این هواپیما به احتمال بسیار زیاد در اختیار قاچاقچیان مواد مخدر بوده است.

وی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که این هواپیما که از آمریکای مرکزی به سمت ونزوئلا آمده است در ایالت «آپوره» این کشور فرود آمده و پس از برخاست مجدد و نادیده گرفتن اخطارهای وزارت دفاع ونزوئلا در 25 مایلی شمال شرقی پایگاه نظامی «خوزه کامخو» واقع در شبه جزیره «پاراگوآنا» سرنگون شده است.

«پادرینو» در بخشی از سخنانش تأکید کرد که تمام هواپیماهایی که وارد حریم هوایی کشور می‌شوند ابتدا به آن‌ها کمک شده و اخطارهایی را دریافت می‌کنند ولی در مراحل بعدی و بی‌اعتنایی به این اخطارها که همگی بر پایه قوانین حمل‌ونقل هوایی موجود در قانون اساسی کشور می‌باشد با آن‌ها برخورد شده و سرنگون می‌شوند.

وزیر دفاع ونزوئلا در این رابطه خاطرنشان کرد که این‌گونه واکنشات دولت در برابر نقض حریم هوایی‌اش همگی به دلیل حفاظت از حاکمیت ملی ونزوئلا می‌باشد، اقدامات نظامی که علیه دولت بولیواری ونزوئلا انجام شده و ایجاد کمپینی روانی علیه مردم این کشور را دنبال می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"