کد خبر: ۲۹۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

ایسنا:مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: دستورالعمل خاصی برای ملی شدن جاده چالوس در سازمان میراث فرهنگی وجود ندارد.

ابوالفضل عبیدی، منطقه البرز، اظهارکرد: هرچند از ارائه طرح ملی شدن جاده چالوس بیش از یکسال می‌گذرد ولی سازمان میراث فرهنگی هنوز دستورالعملی برای این موضوع صادر نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح پرونده‌ای مشترک بین استان البرز و مازنداران است، بنابراین باید از سوی مسئولان این دو استان به صورت مشترک پیگیری شود.

عبیدی افزود: بدون شک ملی شدن این جاده نتایج مثبت زیادی در پی دارد و باعث تغییر نگاه مردم و مسئولین نسبت به این جاده زیبا می‌شود.

عبیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انجام برخی ساخت و سازها در کاروان سرای شاه عباسی کرج نیزاشاره کرد و گفت: اداره این کاروان سرابه بنیاد شهید فهمیده واگذارشده و هر اتفاقی که در محیط این بنا صورت می‌گیرد، نظر شورای فنی احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی در آن دخیل است.

وی ابرازکرد: ساخت و سازهایی که طی ماه‌های اخیردراین کاروان‌سرا انجام شده به هیچ وجه به بدنه و بافت تاریخی این بنا آسیبی وارد نکرده است.

این مسئول در خصوص ایجاد سازه‌های جدید در محوطه این بنا نیز توضیح داد: این سازه‌ها دائمی نیستند و در صورت عدم نیاز، بازگشت داده می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز یادآورشد: باید شرایط ورود زندگی جدید به بناهای تاریخی استان را با حفظ اصالت تاریخی این آثار فراهم کنیم تا دوباره صدای پای گردشگران در این بناها بپیچد.

وی در پایان گفت: استان البرز جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد که باید به مردم شناسانده شوند تا از این طریق تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم فراموش نشود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"