کد خبر: ۲۹۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 31 January 2015 رئیس پارلمان لبان با بیان اینکه عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی عملیاتی حساب شده و شفاف بوده است، گفت: اسرائیلی‌ها در جنگ را کوبیدند در نتیجه جواب هم گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الجمهوریه، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در خصوص عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در شبعا گفت: اسرائیلی‌ها در جنگ را کوبیدند در نتیجه جواب را هم گرفتند. این اولین بار نیست که اسرائیل قواعد بازی و درگیری را نقض می‌کند. عملیات حزب‌الله نقض قطعنامه 1701 سازمان ملل نیست بلکه عملیاتی حساب شده و شفاف در اراضی اشغالی بوده است.

وی گفت: تاکنون اسرائیل تنها طرفی بوده است که قطعنامه 1701 را نقض کرد و به نقض حریم هوایی و زمینی پرداخته است. حتی حدود چند ماه پیش در عملیات کشتن یکی از اعضای مقاومت دست داشت.

بری خاطرنشان کرد: نیروهای ناظر بر آتش بس سازمان ملل در منطقه فاصله میان ارتش سوریه و نیروهای اسرائیلی هستند. سیطره جبهه النصره بر مناطقی از سوریه با کمک اسرائیل صورت گرفته است. اسرائیل با تجاوزات آشکار چه از طریق بمباران کردن پایگاه‌های ارتش سوریه و چه حمایت لجستیکی مستقیم از افراد مسلح النصره به خاطر ایجاد نوار مرزی از درعا تا شبعا به این گروه کمک کرده است.

وی تاکید کرد: این خطر نیاز به اقدام گروه شناسایی حزب‌الله در منطقه داشت. در نتیجه به طور مستقیم نیروهای حزب‌الله باید پاسخ اسرائیل را می‌دادند.

بری دلیل سکوت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به عملیات شبعا را مسائل مربوط به انتخابات و ضربه غافلگیر کننده در این عملیات دانست که موجب دستپاچگی نتانیاهو شده است.

اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه "قنیطره" در جولان سوریه حمله کرد که موجب کشته شدن چند تن از اعضای حزب‌الله لبنان شد. حزب‌الله نیز در واکنش به این حمله عملیاتی را علیه صهیونیست‌ها در شبعا انجام داد که به کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست منجر شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"