کد خبر: ۲۹۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با مشکوک دانستن حمله به مقرهای ارتش مصر در سینا گفت: مهاجمان صحرای سینا هرکس که هستند دانسته یا ندانسته به صهیونیست های اشغالگر کمک می‌کنند.

سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حملات اخیر به نیروها و مقرهای ارتش مصر در صحرای سینا تاکید کرد: آنهایی که در صحرای سینا به نفرات و مقرهای ارتش مصر حمله می‌کنند و آتش و کشتار راه‌ می‌اندازند هرکس که هستند دانسته یا ندانسته به رژیم صهیونیستی اشغالگر کمک می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای اسلام در صحرای سینا برای جلوگیری از تجاوز صهیونیست‌ها به سرزمین های اسلامی از جمله جزیره استراتژیک سینا در آنجا مستقر هستند و این نادانی که آنها مورد حمله قرار گیرند.

حملات مرگبار تروریستی در شمال صحرای سینا در شمال مصر، که روز پنجشنبه علیه ارتش مصر انجام شد، دست‌کم 45 کشته و 74 زخمی بر جای گذاشت.

گروهک «انصار بیت‌ المقدس» که اخیرا با گروهک تروریستی «داعش» بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داده است، هجوم‌های روز پنجشنبه به برخی مراکز ارتش در شمال سینا را بر عهده گرفت. پیش از این نیز این گروهک حملات به ارتش و پلیس مصر را پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر، بر عهده گرفته بود.

«عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر به علت این عملیات مرگبار تروریستی، سفر رسمی خود به «ادیس آبابا» را نا تمام گذاشت و به قاهره بازگشت.

اسکای نیوز اعلام کرد ارتش مصر عملیات گسترده ای را در شهرهای العریش، رفح و شیخ زوید در شمال سینا برضد افراد مسلح در صحرای سینا آغاز کرده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"