کد خبر: ۲۹۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

باشگاه خبرنگاران: در صورتی‌ که دندان عقل در افراد بالای ۳۰ سال سبب پوسیدگی دندانهای کناری خود شده، باید کشیده شود.

کیوان ساعتی دندانپزشک ترمیمی گفت: افراد زیر ۳۰ سال می‌توانند دندان عقل خود را بکشند و کشیدن این دندان به افراد بالای ۳۰ سال توصیه نمی‌شود. وی با اشاره به شرایط کشیدن دندان عقل درافراد بالای ۳۰ سال افزود: افراد بالای ۳۰ سال تنها در صورتی‌که به مشکلات حاد و اورژانسی دچار شوند اجازه کشیدن دندان عقل خود را دارند.

این مسئله به این دلیل عنوان می‌شود که دندانهای افراد بالای ۳۰ سال پس از کشیده شدن دندان عقل دیرتر به حالت اولیه خود باز می‌گردد. این دندانپزشک ترمیمی ادامه داد: در صورتی‌ که کیست در دندان عقل افراد بالای ۳۰ سال مشاهده گردد یا عفونت دندانی در این افراد وجود داشته باشد می‌توان دندان عقل این افراد را کشید. همچنین به هم ریختگی دندانهای فرد نیز افراد را مستعد کشیدن این دندان می‌کند.

ساعتی با اشاره به شرایط دیگر کشیدن دندان عقل اظهار داشت: گاهی دندانپزشک در عکس دندانپزشکی تشخیص می‌دهد که دندان عقل جای مناسبی را برای رویش سایر دندانها ایجاد نکرده است. همچنین گاهی باعث ایجاد قوس در دندانهای دیگر می‌شود علاوه بر آن گاهی دندان عقل، پوسیدگی دندانهای کناری خود را به همراه می‌آورد تمام این عوامل شرایط را برای کشیدن دندان عقل مهیا می‌سازد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"