کد خبر: ۲۹۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

ایرنا: تروریست داعشی در درگیری با نیروهای مردمی کرد در تپه های اطراف کوبانی و در غرب آن شهر کشته شدند.

در این حال سه داعشی دیگر در درگیری با مبارزان کرد در روستاهای شرق شهر کوبانی کشته شدند.

شهر کوبانی را روز دوشنبه مبارزان کرد آزاد کردند.

گروه تروریستی داعش در جریان تهاجم تابستانی خود بخش هایی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرد.

کوبانی شهر کوچکی است که توانست پس از حدود چهار ماه نبردهای سنگین و تن به تن با مقاومت مردمی جانانه، گروه تروریستی-تکفیری داعش را به زانو در آورد و به نماد ایستادگی و مقاومت مردمی در برابر تروریسم سیاه و اندیشه های ارتجاعی تبدیل شود.

کوبانی که بین اعراب به «عین العرب» معروف است، شهری کوچک و کردنشین است که در یک نقطه راهبردی در شمال سوریه و چسبیده به مرز جنوبی ترکیه قرار دارد. این شهر 25 شهریور 1393 (16 سپتامبر 2014 میلادی) توسط گروه تروریستی-تکفیری داعش مورد تهاجم و محاصره قرار گرفت. تروریست ها با خشونت و ایجاد رعب و وحشت که تاکتیک اصلی شان در نبردهای مختلف بود، بر بخش هایی از این شهر تسلط پیدا کردند.

بیش از چهار ماه جنگ و درگیری خیابانی شدید، کوبانی را به مجموعه یی از خرابه ها تبدیل کرده است؛ بسیاری از خرابی های به بار آمده در نتیجه حملات داعش و بخشی نیز در پی حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی علیه داعش بوده است.

اما آنچه این شهر را متفاوت و خاص کرد، مقاومت و ایستادگی با کمترین امکانات در برابر تروریست ها بود. زنان کوبانی پا به پای مردان، جنگیدند و نشان دادند مقاومت و ایستادگی تنها راه رهایی در برابر چنین گروه هایی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"