کد خبر: ۲۹۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رييس كميته ايمني شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه آلودگي هواي تهران، هشداري براي تمام شهروندان به ويژه مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي و ريوي و سالمندان است، گفت: افزايش آلودگي هوا مي‌تواند موجب تشديد مشكلات تنفسي و حتي مرگ زودرس گردد.

انبوه خودروها تهران را با چالش روبه‌ر‌و كرده‌اند

به گزارش خبر خودرو، رييس كميته ايمني شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه آلودگي هواي تهران، هشداري براي تمام شهروندان به ويژه مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي و ريوي و سالمندان است، گفت: افزايش آلودگي هوا مي‌تواند موجب تشديد مشكلات تنفسي و حتي مرگ زودرس گردد.

دكتر معصومه آباد افزود: تنها 28 درصد از انتشار آلاينده‌ها در تهران، سهم منابع ثابت نظير صنايع اصلي،‌ خدمات عمومي و خانگي و تبديلات انرژي است، در صورتي كه 72 درصد آن ناشي از منابع متحرك و به عبارتي انواع وسايل نقليه است.

وي با اعلام اين كه انبوه خودروها، تهران را با چالش روبه‌رو نموده‌اند و تيشه بر ناي خسته شهر و شهروندان زده‌اند، تأكيد كرد: 50 درصد سهم انتشار ذرات معلق زير دو و نيم ميكرون در سطح تهران، منشاء انساني دارد كه عموماً از احتراق ناقص سوخت بنزين و گازوييل خودروها و بعضاً از كارخانجات صنعتي و كارگاه‌هاي شن و ماسه‌اي كه در غرب تهران مستقر هستند، حاصل مي‌شود.

رانندگان متخلف با ترفندهاي شگفت‌آور وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند

رييس كميته ايمني شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه آن‌چه مسلم است، تأثير مستقيم كيفيت سوخت در ميزان انتشار آلاينده‌هاي هواست، اظهار كرد: همين امر گواه سهم قابل توجه منابع آلاينده متحرك به ويژه انتشار آلاينده‌ سرطان‌زاي ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در آلودگي هواي تهران است.

آباد با بيان اين كه اقشار مختلف جامعه بايد در مقابل آلودگي هوا حساسيت داشته باشند و اين امر محقق نمي‌شود جز با مشاركت خود مردم، تصريح كرد: متأسفانه با هجمه‌اي از بي ‌قانوني در سطح شهر مواجه هستيم و در هر كوچه و خيابان با صحنه‌هاي شگفت‌آوري از سوي رانندگان متخلف روبه‌رو مي‌شويم.

وي با تأكيد بر اين كه از جمله اين قانون‌شكني‌ها، ورود به محدوده طرح ترافيك با استفاده از ترفند‌هاي شگفت‌انگيز است، اضافه كرد: از دويدن پشت خودرو به منظور ديده نشدن پلاك گرفته تا چسباندن كاغذ بر روي پلاك از جمله اين روش‌ها از سوي رانندگان متخلفي است كه هر ترفندي را به هر قيمتي به كار مي‌بندند تا از روي قانون به سادگي عبور كنند و ردي از خود بر جاي نگذارند.

مسئولان مربوطه با رانندگان متخلف برخورد جدي كنند

رييس كميته ايمني شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه متأسفانه گروهي از رانندگان، هنجارهاي اجتماعي را بدون هيچ‌گونه واهمه‌اي زير سؤال مي‌برند و با عملكرد خود، قبح منكر را در جامعه مي‌شكنند، اظهار كرد: تير تخلفي مانند ورود غير مجاز به محدوده طرح ترافيك از طريق امحاي پلاك خودرو، مستقيماً خود قانون را نشانه گرفته و كم مانده اين رانندگان در مورد خاطرات شيرين قانون‌شكني‌های خود قلم بزنند و باور اين بي ‌قانوني در متن جامعه‌اي كه بيرق‌دار راستي و درستي است، بسيار دشوار است.

آباد با بيان اين كه لازم است مسئولان مربوطه در امور اجرايي و نظارتي در راستاي صيانت از حق بهره‌مندي از حياتي سالم و جامعه‌اي سلامت، تمام توان خويش را به كار گيرند و به منظور برخورد جدي با متخلفان برنامه‌ريزي اصولي انجام دهند، تصريح كرد: ورود غير مجاز به محدوده طرح ترافيك، آن هم با پوشاندن پلاك خودرو در روز روشن، قانون‌گريزي آشكار است و جاي تأمل دارد.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه محدوده طرح ترافيك با گنجايش مشخص، پذيراي ظرفيت محدودي خودرو در طول ساعات پر تردد است، خاطرنشان كرد: ورود بيشتر از ظرفيت به اين محدوده به منزله تحميل آلودگي مازاد ناشي از تردد خودروهايي است كه به صورت غير مجاز وارد محدوده مركزي شهر مي‌شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"