کد خبر: ۲۹۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

فارس: قائم مقام وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که هر توافقی با ایران باید چهار راه دستیابی به سلاح هسته‌ای را ببندد.

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته بانکداری سنای این کشور می‌گوید که هر توافقی با ایران باید چهار راه دستیابی به سلاح هسته‌ای را ببندد.

وی افزود: تحریم‌های جدید در حال حاضر غیرضروری است و کلیت دیپلماسی ما را به خطر می‌اندازد، احتمال دستیابی به توافق را کاهش داده و رژیم تحریمها را با مشکل مواجه می‌کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: تحریم‌ها باعث می‌شود که موضع ایران در میز مذاکرات سخت‌تر شود. ایران از آن رو در مذاکرات باقی مانده که باور دارد واشنگتن در مذاکرات جدی است.

وی افزود: کارشناسان دیپلماتیک ما بر این باورند که تحریک حاصل از تحریم‌های جدید جدی بوده و نه تنها دستاوردی نخواهد داشت بلکه باعث می‌شود خیلی چیزها از دست برود.

بلینکن ادامه داد؛ تحریم‌ها به جای اینکه موضع ما را تقویت کند ما را به عقب برخواهد گرداند.

یارده سناتور آمریکایی هم روز دوشنبه با معرفی قطعنامه‌ای ضمن حمایت از مذاکرات بین‌المللی هسته‌ای مخالفت خود را با وضع قوانینی که تحریم‌ها علیه ایران را شدت می‌بخشد، اعلام کرده‌اند.

طی هفته های اخیر چند سناتور جمهوریخواه با ارائه طرحهایی خواستار افزایش تحریمهای علیه ایران شده‌اند.

این درحالیست که مذاکرات ایران و گروه 1+5 در جریان است و احتمال توافق هسته‌ای طی ماه‌های آینده وجود دارد.

همچنین مقامات ایرانی به طرف آمریکایی هشدار داده اند که تصویب تحریم‌های جدید به روند مذاکرات آسیب جدی وارد خواهد کرد.

نمایندگان سنای آمریکا، که از ابتدای سال جدید میلادی رسما کار خود را با اکثریت جمهوری‌خواه آغاز کرده، در حال حاضر دو طرح ضدایرانی را در نوبت معرفی دارند. طرح اول را «مارک کرک» و «رابرت منندز» در نظر دارند که خواهان تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران است. طرح دوم هم متعلق به «باب کورکر» و «لیندسی گراهام» است که خواهان تصویب هرگونه توافق با ایران، پیش از اجرایی شدن آن، در کنگره است.

با این وجود منابع خبری می‌گویند رابرت منندز در حال بررسی معوق کردن طرح تحریم‌های ایران است.

هیل، نشریه تخصصی کنگره خبر داد سناتور رابرت منندز در حال بررسی تعویق لایحه ضد ایرانی برای تحریم‌های جدید علیه ایران است. بر اساس این گزارش منندر قصد دارد وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را تا ماه مارس به تعویق بیندازد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"