کد خبر: ۲۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
 
تسنیم: اسماعیل جلیلی در ارتباط با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر کاهش درآمدهای نفت بودجه 94، اظهار داشت: طبق این مصوبه درآمدهای نفتی بودجه سال آینده که در پیشنهاد دولت 72 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به 53 هزار و 700 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی با اشاره به عدم تغییر نرخ محاسباتی ارز در لایحه بودجه 94 گفت: همان پیشنهاد دولت برای نرخ 2850 تومانی ارز مورد تصویب قرار گرفت که با این حساب می توان گفت که قیمت هر بشکه نفت حدود 60 دلار تعیین شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 همچنین تأکید کرد: البته کمیسیون تلفیق 20 درصد برای سهم صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد سهم شرکت ملی نفت و گاز و 2 درصد سهم مناطق محروم را نیز در این درآمدها در نظر گرفته است.

جلیلی ادامه داد: کمیسیون تلفیق نرخ مشخصی برای نفت تعیین نکرده است چراکه نرخ نفت متناسب با نرخ فروش روزانه آن تعیین می شود و در فواصل زمانی مختلف متغییر است.

وی همچنین به بررسی پیشنهادات درآمدی هدفمندی یارانه ها در بودجه اشاره و تصریح کرد: توافق مبنا بر پیشنهاد 48 هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه هاست البته هنوز هیچ پیشنهادی مورد تصویب قرار نگرفته است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94 در ارتباط با قیمت حامل های انرژی هم گفت: برای حامل های انرژی نیز معادل درآمد سال 93 به دولت اجازه داده شده است که این هم بستگی به این دارد که با قیمت های فعلی می تواند این درآمد را تامین کند یا باید تغییری در قیمت ها داشته باشد، این مورد هم هنوز به تصویب نرسیده است.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"