کد خبر: ۲۹۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
تسنیم: مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، امروز سه شنبه در مصاحبه با ریانوستی، تصریح کرد که ایران و روسیه قصد دارند تا یک بانک مشترک یا یک جساب مشترک را ایجاد کنند تا پرداخت ها احتمالا با روبل و ریال، صورت گیرد. یک توافقنامه برای ایجاد یک کار گروهی در این زمینه، وجود دارد.

سنایی در ادامه افزود: روابط بین مسکو و تهران به طور فعالانه ای رو به گسترش است و 2014 میلادی یک سال بسیار مفید برای دو کشور بوده است.

سفیر ایران در مسکو همچنین گفت: روسیه و ایران در تلاش هستند تا به اخذ روادید برای تجار و توریست‌ها را در سال 2015 پایان بخشند.

سنایی تاکید کرد: تهران انتظار دارد تا قرارداد یا تفاهمنامه همکاری دو جانبه را با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2015 میلادی، امضا کند تا صادرات به روسیه را آغاز کند.

وی در ادامه گفت: من فکر می کنم در سال 2015 میلادی، نیاز داریم تا بر روی این مساله کار کنیم، به طوری که ایران روابط اقتصادی مستحکمی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارد. ایران قصد دارد تا از این فرصت برای صادرات خود به روسیه و سایر کشورها، استفاده کند.

سنایی تصریح کرد: این مساله امکان پذیر است که نوعی از قرارداد یا تفاهمنامه همکاری دو جانبه، امضا شود. در شرایط کنونی تعرفه های بالایی برای صادرات کالاهای ایرانی به روسیه وجود دارد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"