کد خبر: ۲۹۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
ایسنا: قرار است اعضای کابینه جدید یونان امروز (سه شنبه) معرفی شوند. سیپراس وعده داده که به سرعت با وام دهندگان بین المللی یونان وارد مذاکره مجدد شود و به پنج سال اقدامات ریاضت اقتصادی پایان دهد.

با این که در این مراسم در کاخ ریاست جمهوری یونان، سیپراس ترجیح داد به انجیل قسم نخورد اما نخستین دیدار رسمی او با رییس کلیسای ارتودکس در آتن صورت گرفت.

یورو نیوز گزارش داد، حزب سیریزا، در انتخابات روز یکشنبه ۱۴۹ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان را کسب کرد و برای رسیدن به اکثریت مطلق با حزب راستگرای «یونانی های مستقل» متحد شد. دوستان جدید سیپراس اغلب از کلیسای ارتودکس پیروی می‌کنند.



 
ائتلاف حزب چپگرای سیریزا با حزب راستگرای «یونانی‌های مستقل» که دیدگاه‌های بسیار متفاوتی دارند، عجیب به نظر می آید اما نقطه مشترک هر دو، مخالفت با برنامه های سختگیرانه اتحادیه اروپا در امور مالی یونان است.

سیپراس در جریان مبارزه انتخاباتی جای چندانی برای سازش باقی نگذاشت. او گفت که حزب سیریزا حاضر به ائتلاف با دیگر احزاب نیست اما نتیجه انتخابات راه دیگری برای او، به جز تشکیل ائتلاف، نگذاشت. او بارها به دو حزب محافظه‌کار و سوسیالیست یونان که بر سر قدرت بودند به سختی حمله کرده، آن‌ها را "نوکر" پشتیبانان مالی بین‌المللی خوانده و در فقیر شدن جامعه یونان مقصر دانسته بود.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"