کد خبر: ۲۹۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌‌شنبه) سؤال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از علی‌اصفر فانی وزیر آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار داده و از پاسخ‌های وزیر درباره این سؤالات قانع نشدند.

وکلای ملت با رأی 74 موافق، 114 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از 215 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

قاضی‌پور در این سؤال از وزیر آموزش و پرورش پرسید: چرا معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی را استخدام نمی‌کنید؟ چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی‌کنید؟ چرا مطالبات معلمان پرداخت نمی‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش پیش از این یک کارت زرد دیگر هم دریافت کرده بود که امروز دومین کارت زرد خود را از پارلمان اخذ کرد و بدین ترتیب در یک قدمی استیضاح قرار گرفت.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس هر وزیری 3 بار در پاسخ به سؤال نمایندگان نتواند وکلای ملت را قانع کند و از پارلمان کارت زرد دریافت کند، اگر تعداد این کارت‌های زرد به عدد 3 برسد زمینه استیضاح وی در خانه ملت فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را تقدیم هیأت‌ رئیسه می‌کنند.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور نیز کارت زرد داده‌ بودند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"