کد خبر: ۲۹۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره کرایه تاکسی ها افزود: بر اساس نرخ تورم، به کرایه تاکسی در سال آینده 17 درصد اضافه می شود.

افزایش 17درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده

به گزارش خبر خودرو، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از افزایش ۱۵ درصدی قیمت بلیت مترو در سال آینده خبر داد.

مهدی چمران با بیان اینکه بلیت اعتباری مترو در سال آینده 50 تومان افزایش می یابد، افزود: در سال آینده بلیت های تک سفره از 500 تومان به 600 تومان افزایش می یابد و بلیت های دو سفره نیز هزار تومان می شود.

وی با بیان اینکه هزار و 570  تومان قیمت محاسبه شده برای یک سفر متروست، گفت: این مبلغ فقط برای هزینه های نگهداری مترو است که مسافر کمتر از یک ششم آن را پرداخت می کند.

افزایش 17درصدی نرخ تاکسی

چمران درباره کرایه تاکسی ها افزود: بر اساس نرخ تورم،  به کرایه تاکسی در سال آینده 17 درصد اضافه می شود.

افزایش 20 درصدی کرایه اتوبوس ها

وی درباره قیمت کرایه اتوبوس گفت: در جلسه امروز شورا تصویب شد  کرایه اتوبوس ها در سال آینده 20 درصد افزایش یابد و برای اتوبوس های خصوصی نیز تسهیلاتی را شرکت واحد بپردازد.

رئیس شورای شهر درباره ورود به محدوده طرح ترافیک، افزود: سهمیه جانبازان ، خانواده شهدا ، خبرنگاران و معلولان 25 درصد اضافه و سهمیه سایر اقشار نیز در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزوده شد.

طرح ترافیک برای کامیون ها روزانه 40 هزار تومان

چمران گفت: پیشتر طرح ترافیک برای کامیون ها ماهیانه به فروش می رسید که قرار شد به علت آلودگی زیاد کامیون ها به صورت روزانه طرح ترافیک به آنان فروخته شود که رقم آن 40 هزار تومان به تصویب رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز درباره نرخ های جدید ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: قیمت تمام شده جابجایی یک مسافر ارتباطی به نظام نرخ گذاری ندارد.

تشکری هاشمی افزود: آنچه که مورد تأیید وزارت کشور بود، یک سوم را مردم، یک سوم را شهرداری و یک سوم آن را دولت بپردازد.

وی گفت: اما سهم مردم و دولت در حمل و نقل عمومی به جز بخش های خصوصی مانند تاکسی ها تقریباً 10 درصد است و حدود 80 درصد را شهرداری تهران پرداخت می‌کند.

معاون شهردار تهران افزود: مصوبه امروز نیز تکرار همان رویه های قبلی بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"