کد خبر: ۲۹۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
تسنیم: در چهارمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه مصر، «حبیب العادلی» وزیر کشور مبارک تنها چهره این رژیم دیکتاتوری است که در زندان بسر می برد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پس از صدور حکم آزادی علاء و جمال پسران حسنی مبارک و تبرئه دیگر چهره های دوره مبارک، اکنون که چهار سال از انقلاب مصر می گذرد، حبیب العادلی وزیر کشور مبارک تنها چهره رژیم دیکتاتوری است که در پشت میله های زندان است.

حسنی مبارک که در تاریخ 25 فوریه 2011 در نتیجه انقلاب مردمی مجبور به کناره گیری از قدرت شد، به گفته فرید الدیب وکیل مدافع وی اکنون بنا به خواست خود در بیمارستان نظامی المعادی تحت مداواست.



 
دادگاه جنایی قاهره در تاریخ 29 نوامبر گذشته اعلام کرد که مدت زمان اقامه دعوی علیه مبارک در قضیه فساد مالی سپری شده است و علاوه بر آن مبارک را در پرونده صادرات گاز به اسرائیل تبرئه و رسیدگی به پرونده جنایی مبارک در قضیه قتل انقلابیون را منقضی دانست و از سوی دیگر دادگاه فرجام خواهی(دادگاه عالی جنایی) در تاریخ 13 ژانویه اعتراض به حکم حبس مبارک به مدت 3 سال در قضیه معروف به کاخ های ریاست جمهوری را وارد دانست و حکم محاکمه مجدد وی را صادر نمود.

پنج شنبه گذشته نیز دادگاه مصر حکم آزادی علاء و جمال پسران مبارک در قضیه مربوط به کاخ های ریاست جمهوری را صادر کرد و پس از آن فرید الدیب وکیل مدافع خانواده مبارک گفت که علاء و جمال در هیچ پرونده ای حکم حبس ندارند و از اینرو آزاد خواهند شد همچنانکه یک منبع امنیتی نیز اظهار داشت که این دو نفر روز دوشنبه آزاد می شوند.

احمد نظیف نخست وزیر دوره مبارک و یکی از چهره های رژیم وی نیز پس از تبرئه از اتهامات کسب مال نامشروع و فساد مالی از زندان آزاد شد و بقیه وزرا نیز اعم از سامح فهمی متهم به صدور گاز به اسرائیل، زهیر جرانه، فاروق حسنی و احمد المغربی و انس الفقی نیز در پرونده های کسب مال نامشروع و فساد مالی تبرئه شدند.

همچنین دیگرچهره های دوره مبارک همچون فتحی سرور رئیس مجلس الشعب و صفوت الشریف رئیس مجلس الشوری که به اتهام دست داشتن در کشتار انقلابیون در تاریخ 2 فوریه 2011 (کشتار الجمل) زندانی بودند از این اتهامات تبرئه و آزاد شدند.

«زکریا عزمی» رئیس دفتر مبارک نیز از اتهام کسب مال نامشروع تبرئه شد و «احمد عز» دبیر تشکیلات حزب ملی منحله نیز که بنا به اتهامات فساد مالی در زندان بسر می برد، آزاد شد و در حال حاضر تنها حبیب العادلی است که در پشت میله های زندان باقی مانده است با وجود اینکه العادلی نیز از اتهام قتل تظاهرات کنندگان تبرئه شده اما به خاطر اتهامات وارده به وی در پرونده فساد مالی همچنان زندانی است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"