کد خبر: ۲۹۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

بازی تعرفه واردات ظلم به مردم و صنعت خودرو است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : ادامه روند کنونی قطعا به نفع خودروسازان نیست .

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خودروسازان باید در مسیر تولیدات متنوع و به روز حرکت های جدی تری داشته باشند  تا با به روز شدن تولیدات امکان رقابت با غول های خودروسازی دنیا فراهم شود.

وی با اشاره به لزوم اختصاص تعرفه جهت کنترل واردات خودرو به کشور تصریح کرد : البته به هر میزان بازار کشور بر روی خودروسازان خارجی بسته شود صنعت خودرو داخل پیشرفت نخواهد کرد بنابراین بازی با تعرفه ظلم به مردم و صنعت خودروسازی کشور است.

وی در ادامه  با توجه به پیشنهاد کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو در بودجه سال آینده تصریح کرد : به نظر نمی رسد این میزان کاهش تاثیر چندانی در افزایش واردات خودرو و جریان تولید خودروسازان داخلی داشته باشد.

وی گفت : هر چند نمی توان با افزایش تعرفه درآمد بیشتری نیز کسب کرد بنابراین اگر سیاست گذاری شود تا خودروسازی داخل به نحوی توسعه یابد که بتوانند محصولاتشان را صادر کنند درآمد در این بخش خیلی بیشتر خواهد بود لذا باید آینده صنعت خودرو را در نظر گرفت و تلاش نمود تا خودروسازان را به سمت کیفیت و حرکت در مسیر رشد و توسعه سوق داد.

وی گفت : البته در شرایط حاضر هیچ وجه توصیه به واردات خودرو نمی شود اما نمی توان با تعرفه  نیز مانعی بر واردات خودرو شد بلکه با کیفیت و تنوع در تولیدات داخلی می توان بازار داخل را از خودروهای وارداتی گرفت و مشتریان را به خرید محصولات داخلی ترغیب کرد.

وی  تاکید کرد : امروز صنعت خودرو باید بواسطه ارائه مشوق هایی با خودروسازان خارجی جوینت شوند تا در راستای این همکاری محصولات متنوع ، به روز ، با کیفیتی و کمیت مناسب و همچنین قیمت مقرون به صرفه ای را تولید و عرضه کنند تا صنعت خودروسازی داخلی بیش از این توسعه یافته و با افزایش ارزش افزوده و ایجاد اشتغالزایی ، درآمد بیشتری را در این راستا برای کشور حاصل شود.

نماینده ورزقان در خانه ملت با تاکید بر افزایش تیراژ و توسعه محصولات صادراتی در شرکتهای خودروساز اظهار داشت : خودروسازان با افزایش تیراژ باید نسبت به توسعه صادرات خودرو اقدام کنند تا مشتریان داخلی با وجود خودروهای وارداتی قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند .

دهقانی افزود : دولت باید با ارائه تسهیلات و حمایت های مالی مسیر حرکت خودروسازان برای جهانی شدن هموار نماید.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه در سالهای اخیر خودروسازان روند کیفیت و تنوع را به خوبی دنبال نموده و محصولات متنوع و با کیفیتی را عرضه کردند .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"