کد خبر: ۲۹۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۳

توطئه هایی بر علیه خودروسازان داخلی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت : امروز باید به خودروسازان کمک شود تا میزان تولید سالانه شان را به حداقل 2 تا 3 میلیون دستگاه در سال افزایش داده تا در  بازارهای جهانی حضور پر رنگی داشته و سهم خوبی از از این بازارها را کسب کنند.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود :  متاسفانه دولت کمتر در راستای سیاست های کلی نظام که همان توجه به اقتصاد مقاومتی ، تولید ملی و حمایت از اشتغال داخلی است حرکت می کند.

وی تصریح کرد : با ورود هر خودروی وارداتی یک خانوار ایرانی با مشکل اشتغال مواجه می شود در حالی که با خرید هر محصول داخلی برای یک خانواده ایرانی شغل ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد : هم اکنون در آمد واردات خودرو شاید در ظاهر برای دولت خوب باشد ولی هزینه ای که از ناحیه کاهش اشتغالزایی بر کشور وارد می شود  بیشتر از حد تصور است متاسفانه در شرایطی که تنها دو گروه بزرگ خودروسازی در کشور فعال هستند که پیش از این حدود یک و نیم میلیون خودرو در سال تولید می کردند با توطئه و سیاسی کاری ، سهام و تولید این شرکتها با کاهش مواجه شد در حالی که با خاطیان نیز برخورد محکمی صورت نگرفت.

وی گفت : متاسفانه اینها توطئه هایی بود که علیه خودروساز ایرانی صورت گرفت ما امروز باید کمک شود تا خودروسازان میزان تولید سالانه شان را به حدود 5 میلیون دستگاه در سال افزایش داده و در  بازارهای جهانی حضور پر رنگی و سهم خوبی از از این بازار را به خود اختصاص دهند.

وی تصریح کرد : شورای رقابت و کمیسیون صنایع و معادن و اکثریت غریب به اتفاق نمایندگان خواهان این هستند که خودروسازان نسبت به کاهش قیمت و افزایش کیفیت اقدام کنند تا بتوانند در بازارهای بین المللی رقابت نمایند .

وی اظهار داشت : باید از تحمیل هزینه های زائد ،  عدم انضباط مالی شرکتها ، ارائه تسهیلات با نرخ بهره بالا و همچنین ورود قطعات بی کیفیت چینی به خودروسازی کشور جلوگیری شود تا قطعه و خودرو ایرانی که به  دست نیروهای توانمند ایرانی ساخته شده و وارد بازارهای جهانی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده ارومیه در خانه ملت  اظهار داشت : دولت نباید تعرفه واردات را کاهش داده و به دنبال کسب درامد بیشتر از محل واردات خودرو باشد در حالی که اگر یک پنجم ارزی که در راستای ورود  خودروهای خارجی از کشور خارج می شود را به صورت وام ارزی به خودروسازان اختصاص دهند بخش مهمی از مشکل انضباط مالی شرکتها حل گردیده و بین 8 تا 13 درصد نیز قیمت خودرو نیز از این بخش کاهش خواهد یافت.

قاضی پور تصریح کرد : متاسفانه وزارت صنعت و معدن به عنوان مجری تاکنون طرح جامع خودرو را عملیاتی نکرده است که این مشکلات عدیده ای برای نیروها و کارگران مشغول در خودروسازی ها به خصوص قطعه سازان و فعالان در بخش لوازم و تولیدات داخلی به بارمی آورد.

وی افزود : امروز استفاده هر خارجی از خودروهای ایرانی افتخاری برای کشور بوده و موجب خوشنودی همه ما می شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"