کد خبر: ۲۸۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

آرين ، اولين مينی ‌بوس ساخت داخل ، آماده عرضه به بازار است

به گزارش خبر خودرو ، مديرعامل شرکت ايران خودرو ديزل،از توليد انبوه ميني‌بوس آرين، اولين ميني ‏بوس ساخت ايران با استانداردهاي جهاني، براي عرضه به بازار خبر داد.

مهندس مهدي يونسيان با اعلام اين خبر افزود: شركت ايران خودرو ديزل با در نظر گرفتن فرمايشات مقام معظم رهبري درباره توليد ملي و توجه جدي به اقتصاد مقاومتي، اولين ميني‌بوس ساخت داخل را آماده عرضه به بازار كرده و اين محصول هم‌اكنون مراحل اخذ مجوزهاي لازم و شماره‌گذاري را پشت سرمي‏گذارد.

وی گفت : ميني‌بوس آرين حاصل دو سال تلاش گسترده كارشناسان و مهندسان توانمند گروه صنعتي ايران خودرو ديزل است كه پس از طي مراحل مختلف طراحي و ساخت، هم‌اكنون در خطوط توليد شركت، به مرحله توليد انبوه رسيده است. اين محصول قدرتمند و ايمن، با اخذ كليه تائيديه‌هاي استاندارد، هم‌اكنون آماده ارائه به مردم عزيز كشورمان شده است.

مديرعامل ايران خودروديزل درباره مراحل طراحي و توليد اين محصول تاكيد كرد: ميني‌بوس آرين پس از تحقيقات و بررسي‌هاي كارشناسي و جمع‏آوري و استفاده از نظرات رانندگان و مالكان ميني‌بوس در سراسر كشور درخصوص ويژگي‌هاي يك ميني‌بوس با كيفيت و در نظر گرفتن ديدگاه‌هاي بازار هدف طراحي شده و علاوه بر طراحي زيباي اتاق و تزئينات داخلي، از نظر فني نيز داراي  قابليت‌هاي فراواني است كه مطمئناً مي‌تواند رفاه و امنيت رانندگان و مسافران هموطن را تأمين نمايد.

یونسیان افزود : ميني‌بوس آرين با بهره‌گيري از موتور قدرتمند كامينز، 156 قوه اسب با استاندارد زیست محیطی يورو 3 با قابلیت ارتقا به یورو 4، از بالاترین قدرت موتور در ميان محصولات مشابه در بازار برخوردار است علاوه برآن به گیربکس ZF  و همچنين سیستم ترمز پيشرفته هیدروپنوماتیک مجهز شده است.

وی مجهز بودن اين ميني بوس به سيستم ترمز هيدرو پنوماتيك ، به روز بودن تجهيزات الكترونيكي و دارا بودن خدمات پس از فروش گسترده در سراسر كشور را از جمله ويژگي‌هاي برجسته اين ميني‌بوس دانست كه آن را از ساير ميني‌بوس‌هاي عرضه شده در كشور متمايز مي‌سازد.

وي با اشاره به ارزيابي‌هاي صورت گرفته در خصوص اين محصول از سوي سازمان‌هاي اصلي متولي حمل و نقل عمومي در كشور، تاكيد كرد : نتيجه اين ارزيابي‌ها بيانگر آن است كه اين خودرو با كيفيت و ايمني بالايي كه دارد ، نياز سليقه‌هاي مختلف بازار ميني‌بوس را تامين خواهد كرد و ايران خودرو ديزل با عرضه اين محصول جديد، همچون گذشته، تامين‌كننده اصلي و عمده بازار ميني‌بوس در كشور خواهد بود.

وی همچنین در خصوص ديگر محصولات ايران خودرو ديزل گفت: تاكنون 400 دستگاه كشنده قدرتمند بنز اكسور به خريداران تحويل شده است و با برنامه ريزي انجام شده، تعداد ديگري از اين محصول به بازار عرضه خواهد شد.

 

عرضه ون دو گانه سوز در سال 94

 

مديرعامل ايران خودروديزل از عرضه ون‏ دوگانه‏سوز درسال جديد خبر داد و اظهار داشت : در ‏رابطه با اهداف برنامه پنجم توسعه كشور و برنامه‏ريزي براي جايگزيني و استفاده از گاز به جاي ساير سوخت‏هاي فسيلي دركشور، ايران خودروديزل اقدامات لازم براي انتخاب و توليد خودروي ون دوگانه سوز را انجام داده و به محض دريافت سفارش آماده توليد و ارائه اين خودرو است.

 

وی افزود : انتظار می رود این محصول علاوه بر صرفه‏جويي چشمگير در مصرف انرژي، جايگزين مناسبي براي تأمين نيازهاي حمل‏ونقل عمومي دركنار امنيت و رفاه مسافران و مردم باشد.

 

بهره برداری از خط تولید کشنده فوتون در آینده نزدیک

 

مديرعامل ايران خودرو ديزل در ادامه بهره برداري از خط توليد كشنده فوتون در آينده نزديك نيز از ديگر برنامه هاي دردست اقدام ايران خودرو ديزل اعلام کرد و گفت : اين كشنده از موتور كامينز با 420 قوه اسب و گيربكس 16 دنده ZF برخوردار است سيستم تعليق اين خودرو پارابوليك و مجهز به كروز كنترل و قفل مركزي و آينه هاي برقي وشيشه بالابر برقي است.

يونسيان در پايان از آمادگي بزرگترين توليدكننده خاورميانه براي عرضه اتوبوس‏هاي C1230 و C1830 تك‏كابين و دو كابين ، براي استفاده‏ در ناوگان شهري و خطوط اتوبوسراني سريع‏السير(BRT) خبرداد و تأكيد كرد : باوجود اين توان عظيم در جوانان و مهندسان ايراني، نيازي به واردات بي‏رويه و غيركارشناسي خودروي خارجي به كشور نداريم و صحبت از خريد خودروي كار دست‏دوم از كشورهاي ديگر، جفاي بزرگي به صنعت ايران‏زمين و توانمندي‏هاي جوانان غيرتمند ايران اسلامي محسوب مي‏شود.

وي افزود: گروه صنعتي ايران خودروديزل با بيش از نيم‏قرن تجربه موثر و سابقه حضور مقتدر در جاده‏هاي ايران و جهان، توانايي توليد و عرضه انواع خودروهاي مسافري ون ، ميني بوس ، اتوبوس و آمبولانس (مرسدس بنز)، و انواع خودروهاي باري سنگين و نيمه‏سنگين با كاربري هاي مختلف و آتش نشاني  با كيفيت، استانداردهاي روز و خدمات پس از فروش گسترده در بيش از هفتاد نمايندگي درسراسر كشور را دارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"