کد خبر: ۲۸۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین نتایج رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش شرکتهای عرضه کننده خودروهای سواری را اعلام کرد.

افت رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری

به گزارش خبر خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آخرین نتایج رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش شرکتهای عرضه کننده خودروهای سواری را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، نتایج بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در سيزدهمين دوره متوالي اندازه گيري رضايت مشتريان از فرايند فروش خودر‌وهاي سواري در نيمه اول سال 1393 ، نشان می دهد که رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 ،افت 1.6 درصدی داشته است.

بر اساس همین گزارش در فرایند بررسی رضایتمندی مشتریان از 108 هزار و 4 نفر خريدار خودرو از 12 شركت عرضه كننده خودروي سواري كه بيش از 67 مدل خودرو را عرضه نمودند ، شركت مديا موتورز  با 1.4 درصد افزايش امتياز، از بيشترين نرخ رشد رضايت مشتريان و شركت كرمان موتور با 9.8درصد افت امتياز، از بيشترين نرخ افت رضايت مشتريان در مقايسه با نيمه دوم سال92 برخوردار بوده اند.

براساس نظرسنجي صورت گرفته توسط شرکت ISQI  ،شركت مديا موتورز عرضه كننده خودروهاي ام جي روور مدلهاي MG550 و MG6  با كسب 716 امتياز از 1000، بيشترين رضايت مشتريان را از آن خود كرد و در صدر جدول رضايتمندی مشتريان از فرآيند فروش خودروهای سواري قرار گرفت.

 بر همین اساس شركت هاي اطلس خودرو عرضه كننده خودروهاي كيا و شركت آسان موتور عرضه كننده خودروهاي هيونداي به ترتيب با دريافت 686 و 673 امتياز از 1000 امتياز در رده هاي بعدي اين جدول قرار گرفتند.

در این بررسی رضايت مشتريان از فرآيند فروش گروه خودروسازي ايران خودرو كه 52.4 درصد از سهم بازار خودرو كشور را در اختيار دارد، به ميزاني بوده كه از 1000، امتياز 613 را براي اين خودرو ساز در نظر گرفته و اين شركت را در رده ششم جدول رضايتمندي قرار داده اند. همچنين مشتريان ميزان رضايت خود از فروش خودروهاي سايپا با 41 درصد از سهم بازار كشور را با ارايه 578 امتياز از 1000 نشان داده و آن را در رده دهم جدول جاي داده است.

در بررسی خصوصیات مورد ارزیابی ، مشتريان بيش از همه از نحوه برخورد پرسنل شركت هاي عرضه كننده خودرو راضي بوده و از طرف ديگر در مورد رفع ايرادات احتمالي به هنگام تحويل خودرو كمترين رضايت را داشته اند به طوريكه خصوصيت "رفع ايرادات احتمالي به هنگام تحويل خودرو " با امتياز 395 از 1000پايين ترين و خصوصيت "نحوه برخورد پرسنل" با امتياز 716 از 1000 بيشترين ميزان رضايت مشتريان را در بين شاخص هاي مورد ارزيابي كسب نموده است.

همچنین بيشتر انتقادات مطرح شده از سوي مشتريان در فرآيند فروش خودروهاي سواري مربوط به بالا بودن قيمت خودرو است كه بيش از 14درصد مشتريان به صورت مستقيم به آن اشاره نموده اند.

براساس اين گزارش، در نيمه دوم سال 1392 در مجموع 405 هزار و 996 خودروي سواري به مشتريان عرضه گرديده كه از اين تعداد 84.1 درصد خودروها در دسته خودروهاي سدان (36خودرو)، 13.9 درصد در دسته خودروهاي هاچ بك (15 خودرو) و 2درصد در دسته خودروهايSUV (16خودرو) قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"