کد خبر: ۲۸۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۳

فارس: نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان مدیریت بحران اختیار لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات و مقابله با حوادث ندارد.

داوود محمدی، درباره وضعیت مدیریت بحران کشور اظهارداشت: تاکنون بودجه خوبی به مدیریت بحران اختصاص نیافته است و حتی در بعضی از استان‌ها که حوادث طبیعی به وفور در آن اتفاق افتاده است هنوز پس از گذشت چند سال خسارتهای آنها جبران نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر برای تخصیص بودجه به استانهای حادثه‌خیز، مدیریت بحران کشور نمی‌تواند آن را بررسی کند بلکه باید از کانال معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری بودجه‌ای به این استانها اختصاص یابد و سازمان مدیریت بحران اختیار لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات و مقابله با حوادث ندارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر بار معاونت راهبری ریاست جمهوری زیاد شده است و پاسخگوی هجم زیاد تکالیفی که در قانون معین کرده است، نیست.

محمدی درباره هماهنگی دستگاه‌های مختلف در مدیریت بحران اظهارداشت: در خیلی از بخش‌ها موازی‌کاری‌هایی انجام می‌شود و نگاه‌ها اکثراً بخشی است و کمتر در مدیریت حوادث به فرابخشی پرداخته شده است بنابراین باید از موازی کاری‌ها پرهیز شود و هرکدام از 14 دستگاه مرتبط در مدیریت بحران به وظایف خود عمل کنند که این امر با برگزاری جلسات و مانورهای متعدد امکان‌پذیر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید در مواقع بحرانی دستورالعمل واحدی باشد که باعث تداخل مواضع کاری نشود.

محمدی درباره تجهیزات و امکانات سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متاسفانه تجهیزات و امکانات سازمان مدیریت بحران به روز نیست و در خیلی از استان‌ها از لوازم و تجهیزات مقابله با بحران محروم هستیم لذا باید هرچه سریعتر نسبت به تجهیز کردن تمامی استانها به امکانات مورد نیاز توسط سازمان مدیریت بحران اقدام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"