کد خبر: ۲۸۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۳
مهر: نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که "هیلاری کلینتون" با وجود کاهش محبوبیت همچنان گزینه اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی است.

به گزارش کریستین ساینس مونیتور، این نظرسنجی که بصورت مشترک توسط واشنگتن پست و ای بی سی نیوز انجام شده نشان می دهد که در شرایط فعلی سه نفر از جمع چهره های حزب دموکرات به عنوان گزینه های اصلی برای انتخاب شدن به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مطرح هستند.

البته اگر اعضای حزب دموکرات برای معرفی یک نامزد واحد به توافق نرسند این حزب وارد انتخابات درونی برای انتخاب نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری می شود (موردی که در انتخابات سال ۲۰۰۸ رخ داد و هیلاری کلینتون و اوباما تا روزهای آخر رقابتی سخت با یکدیگر داشتند).

بر همین اساس سه چهره ای که به عنوان گزینه برای نامزدی حزب دموکرات مطرح هستند عبارتند از "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه سابق، "جو بایدن" معاون رئیس جمهور امریکا و سناتور "الیزابت وارن".

در این نظرسنجی مشخص شده که ۴۷ درصد از هواداران حزب دموکرات از نامزدی کلینتون در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حمایت می کنند و این در حالی است که میزان حمایت از وی در نظرسنجی های ماه های گذشته بیشتر بود.

بر همین اساس ۱۴ درصد از هواداران حزب دموکرات نیز از نامزدی جو بایدن حمایت می کنند. وضعیت بایدن در این رابطه تفاوت چندانی با ماه های گذشته نداشته است.

در این میان ۱۳ درصد از هواداران حزب دموکرات از نامزدی الیزابت وارن حمایت می کنند و این در حالی است که در نظرسنجی های قبلی فقط ۶ درصد از دموکرات ها از نامزد شدن او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حمایت می کردند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"