کد خبر: ۲۸۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۳
باشگاه خبرنگاران: در ادامه گزارشات روزافززون پیرامون رسوایی های گروه‌های تروریستی در سوریه و اقدام آنان به جذب تعداد بسیاری از شهروندان اروپایی جهت پیوستن به خود و جذب زنان اروپایی جهت اقدام به جهاد نکاح، روزنامه "دیلی تلگراف" انگلیس فاش ساخت که مشخصا منطقه شرق لندن به مکانی برای گروه های تشکیل شده از زنان و مردان جهت جذب حوانان طرفدار داعش و کمک به آنان در جهت نفوذ آنان به سوریه مبدل شده است.

"حرس رفیق" کارشناس موسسه ضد افراطی گری "کویلیام" در مصاحبه با این روزنامه گفت: این موسسه یقین دارد که گروه هایی در سراسر لندن و بویژه در شرق آن وجود دارند که به جذب تروریست جهت پیوستن به داعش فعالیت دارند و اشاره کرده است که برخی افراد هستند که جهت انتقال دختران جوان به سوریه گذرنامه و تسهیلات ارائه می‌دهند.

او خبر داده است که این دختران فعالیت های متعددی از جمله شستشوی مغزی افراد دیگر از طریق اینترنت انجام می دهند.

دیلی تلگراف تاکید کرده است که گروه تروریستی داعش از طریق شبکه های مختلف ارتباط جمعی جهت جذب دختران انگلیسی به هدف ازدواج با تروریست ها در سوریه استفاده می کند و توجه را بدین سمت جلب کرد که تعداد فزاینده ای از دختران زیر 15 سال انگلیسی وجود دارند که به ازدواج آنان با تروریست های داعش در سوریه کمک می‌شود.

این روزنامه از اقدام برخی واسطه ها در لندن به همکاری با دخترانی که تمایل به آنچه اصلاحا "جهاد نکاح" نامیده میشود، دارند خبر داد و فاش ساخت که این افراد این دختران را در دست یابی به گذرنامه و مقدمات سفر به سوریه یاری می نمایند.

گفتنی است خالد محمود عضو مجلس عوام انگلیس که ریاست گروه مبارزه با تروریسم پارلمان انگلیس را به عهده دارد از خانوده های انگلیسی خواست تا هوشیار باشند و فعالیت های فرزندان خود در سایت های اینترنتی را به دقت مراقبت نمایند.

او گفت: آنگونه که به نظر می رسد مسئولان جذب نیرو در گروه های تروریستی از شبکه های ارتباط جمعی در اینترنت سوء استفاده می کنند و ضروری است تا ما برای رفع این معضل چاره ای بیندیشیم.

وی همچنین از مدارس خواست تا دانشجویان و دانش‎آموزان را به دقت زیر نظر بگیرند و به محض مشاهده موردی مشکوک فورا پلیس را در جریان قرار دهند.

در همین راستا، یک روزنامه انگلیسی نیز جزئیاتی را از راه های جذب دختران انگلیسی توسط گروه تروریستی داعش و فریب آنان با وعده های ازدواج منتشر کرد.

این روزنامه می افزاید: یکی از عناصر تروریستی داعش با دختری سومالیایی به نام "عائشه" که 17 سال دارد و عضو خانواده ای فقیر است رابطه برقرار کرده و با فریبکاری به او وعده داده تا هزینه سفرش به سوریه را ازطریق شرکت وسترن یونیون تامین نماید.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد: این تروریست داعشی به آن دختر توصیه کرده تا لباس یکپارچه و نقاب نپوشد تا کسی به او مشکوک نشود؛ در مقابل "عائشه" نیز از این تروریست خواسته تا عکسی را برای او ارسال کند و او تصویری از یک مرد نقاب دار به همراه کاغذی که آدرس وی در فیسبوک و توئیتر در آن درج شده بود را برای این دختر ارسال کرده است.

روزنامه "دیلی میل" نیز چندی پیش فاش ساخته بود که تعدادی از زنان انگلیسی در میان گروه های تروریستی داعش خانه های فحشا به راه انداخته اند و زنان بی شماری که از کشورهای اروپایی به سوریه می آیند را در انجا جهت انجام جهاد نکاح گرد هم می آورند.

همچنین یک روزنامه اتریشی نیز دیروز نسبت به بازگشت تروریست ها به اروپا هشدار داد و او با درخواست مبارزه با تروریسم در هرجا که باشد اشاره نمود که تروریسم تنها در یک کشور و یا دولت محصور نیست و حد و مرزی نمی شناسد.

این روزنامه توجه را بدین نکته جلب کرد که خطر تروریست ها و افراط گرایان علیه اتریش و قاره اروپا معضل بزرگ و بسیار مهمی است که باید به صورت جدی با آن برخورد شود و هشدار داد عملیات های تروریستی مختلفی که در اخیرا در پاکستان، استرالیا و دیگر مناطق جهان روی داده است دلیلی بر این مدعاست که تروریسم بدون استثنا همگان را در معرض خطر قرار داده است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"