کد خبر: ۲۸۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳

یک روزنامه صهیونیستی طی مطلبی با اشاره به بازداشت یک روزنامه‌نگار در جمهوری‌ آذربایجان، نوشته است که با توجه به موقعیت راهبردی و روابط ویژه تل‌آویو و باکو، بعید به نظر می‌رسد که اسرائیل اعتراضی به وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه دست‌ راستی «جروزالم پست» طی گزارشی که امروز یکشنبه در وبگاه خود منتشر کرده است، با اشاره به بازداشت یک خبرنگار در آذربایجان، نوشته است که با توجه به موقعیت راهبردی جمهوری آذربایجان و همجواری با ایران و همچنین روابطی که تل‌آویو با باکو دارد،‌ بعید به نظر می‌رسد که اسرائیل به وضعیت حقوق بشر در این کشور اعتراضی داشته باشد.

جروزالم‌پست در بخشی از این گزارش آورده است: «آذربایجان در سواحل دریای خزر واقع شده و کشوری نفت خیز و دارای ذخایر گازی می‌باشد. جمهوری آذربایجان همچنین کشور مسلمان میانه رو است که در پی رسیدن به غرب و دور شدن از روسیه می‌باشد.»

بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی، آذربایجان مبدل به یکی از بازارهای عمده سلاح‌ها و کالاهای امنیتی اسرائیلی شده که در بین آن‌ها می‌توان به پهپادها و دستگاه‌های رصد اطلاعاتی و تجهیزات وابسته به آن‌ها اشاره کرد که در سال‌های اخیر 1.5 میلیارد دلار با اسرائیل در این زمینه‌ها داد و ستد داشته است.

از سوی دیگر آذربایجان عمده تامین کننده نفت مورد نیاز اسرائیل است و افرادی از کابینه‌های دو طرف و نیز مقام‌های اطلاعاتی، امنیتی جمهوری آذربایجان و اسرائیل هرساله از باکو و تل‌آویو دیدار می‌کنند. به همین دلایل، جمهوری آذربایجان سکوی عملیات رصد اطلاعاتی علیه ایران به شمار می‌آید.

روزنامه جروزالم پست در خاتمه نوشته است که جدای از تمام این موارد، تل‌آویو هرگز در مجامع عمومی در صف اول حامیان حقوق بشر قرار نداشته و بعید به نظر می‌رسد که در رابطه با بازداشت یک خبرنگار در آذربایجان، واکنشی نشان دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"