کد خبر: ۲۸۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو،رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: صنعت قطعه سازی کشور به دلیل عدم وجود نقدینگی با مشکلات مواجه بوده و عملکرد ضعیفی دارد.

واردات بی رویه خودرو ضربه بزرگی به صنعت قطعه سازی خواهد زد

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: صنعت قطعه سازی کشور به دلیل عدم وجود نقدینگی با مشکلات مواجه بوده و عملکرد ضعیفی دارد.

ابوالقاسم آروند در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه این کمبود نقدینگی یک شبه بوجود نیامده و به یکباره نیز برطرف نخواهد شد افزود: با جهش قیمت ارز در سالهای گذشته تولید در صنعت قطعه سازی خراسان رضوی با افت زیادی مواجه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت : از دیگر دلایل کمبود نقدینگی قطعه سازان ، افزایش هزینه های انرژی و عدم پرداخت سهم30 درصدی قطعه سازان از این افزایش قیمت است .

وی درخصوص راهکار نجات از این کسری نقدینگی گفت: قطعه سازانی که توانسته اند این بحران ها را پشت سر بگذارند می توانند با حمایت بانک ها سرمایه در گردش خود را افزایش دهند. همچنین راهکار دیگر برون رفت ازاین کسری نقدینگی کاهش سهم کارفرما از پرداخت بیمه پرسنل و حمایت دولت با پرداخت سهم 10 درصدی این بیمه ها و هم چنین ثابت نگه داشتن نرخ مالیات بر ارزش افزوده است .

وی با اشاره به رشد صنعت قطعه سازی خراسان رضوی  نسبت به سالهای گذشته گفت: بسیاری از کارخانه های قطعه سازی کمتر از ظرفیت خود فعالیت دارند که این رشد اندک برای برومند شدن صنعت قطعه سازی کافی نیست.

وی گفت: باید مدنظر داشت با رفع تحریم ها فقط روابط ما با کشور های دیگر آسان تر خواهد شد اما ارزش پول ما تغییر نخواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم خاطر نشان کرد:باید در مقابل این بازار بزرگ مصرف ایستاد و واردات بی رویه خودرو و قطعات از کشورهایی چون چین هیچ موفقیتی بر ای کشور در پی نخواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"