کد خبر: ۲۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز تولید خودروهای برقی و هیبریدی نه تنها برای تولید کننده بلکه برای مصرف کننده نیز صرف اقتصادی ندارد .

نجات صنعت خودرو یک ضرورت است

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز تولید خودروهای برقی و هیبریدی نه تنها برای تولید کننده  بلکه برای مصرف کننده نیز صرف اقتصادی ندارد .

دکتر جزایری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در شرایط کنونی استفاده از خودروهای هیبریدی باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد چرا که هیبرید از نظر اقتصادی برای کشور توجیه پذیر نیست به طوری که هزینه تمام شده یک خودرو هیبریدی به مراتب بیشتر از یک خودرو بنزینی و گاها بیش از سه برابر آنهاست.

وی تصریح کرد : هر چند به جهت مشکلات زیست محیطی و آلایندگی هوا استفاده از این نوع خودروها یک ضرورت است اما در شرایطی که کشورهای صنعتی که به لحاظ اقتصادی قدرتمند هستند تاکنون در استفاده از این خودروها نتوانستند به صورت رقابتی عمل کرده و تمایل به خرید و استفاده از آنها را افزایش یابد مسلما تکلیف کشورما در استفاده از این خودروها کاملا معلوم است.

وی گفت : در دنیا خودروهای هیبریدی عموما توسط قشر مرفه مورد استفاده واقع می شود و گاها در رده خودروهای لاکچری است و چنانچه به صورت انبوه و در قالب تاکسی نیز در شهرها مورد استفاده قرار می گیرد  معمولا مشوق هایی گوناگونی برای ترغیب و استفاده از این خودروها ارائه می شود.

مدیر گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت :  اگر امروز این خودروها در ناوگان تاکسیرانی برخی از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد به جهت سوبسیدهایی است که عموما دولت اختصاص می دهد.

جزایری تصریح کرد : قطعا خودروهای هیبریدی و برقی در کاهش الودگی هوای کلان شهرها تاثیر بسزایی دارد اما استفاده از آنها بهایی دارد که باید پرداخت شود متاسفانه امروز خودروهای هیبریدی و برقی را نه می توان اقتصادی تولید نمود و نه اقتصادی به فروش رساند و نه مصرف کننده رغبتی به استفاده از این خودروها دارد.

وی گفت : مسلما هیبرید گزینه ای خوبی برای حمل و نقل عمومی است و در دنیا نیز به صرفه جویی اساسی را در مصرف سوخت دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما از انجا که هزینه تمام شده بالایی دارد قطعا  بدون اختصاص سوبسیدهای از سوی دولت به تولیدکننده و مصرف کننده تولید و استفاده از آنها امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات اخیر صورت گرفته در خصوص گسترش استفاده از موتورسیکلت های برقی اظهار داشت : اقدامی که پیش از استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی باید صورت گیرد استفاده از موتورسیکلت های برقی است که هزینه برقی کردن و خرید این موتورها زیاد نیست و مصرف کننده توان پرداخت آن را دارد .

وی افزود : باید قبل از هر گونه اقدام در جهت تولید خودروهای هیبریدی ، صنعت خودرو کشور را نجات داد امروز صنعت خودرو با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که با تمرکز بر تولید خودروهای هیبرید و برقی مشکلات بیشتری به این صنعت تحمیل خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"