کد خبر: ۲۸۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ،با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، و انتصاب دکتر محمد فطانت به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به اینکه فطانت از سوابق ارزنده ای در حوزه صنعت خودرو و مباحث مالی در این صنعت برخوردار است ، انتظار جامعه خودرو بر این است که حضور وی در راس بازار سرمایه آغاز تحولی جدی در حوزه بازار سرمایه و سهام شرکتهای خودرویی بوجود آورد.

دکتر فطانت رئیس جدید سازمان بورس ،بارقه امیدی برای تحول در حوزه سرمایه گذاری در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ، با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمد فطانت به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد .

به گزارش خبر خودرو، وی  که از صاحبنظران در مباحث فقهی و حقوقی ابزارهای مختلف مالی متناسب با بازار سرمایه محسوب می شود انتظار می رود حضور وی به عنوان ریاست جدید بازار سرمایه ،آغازی جهت گسترش روزافزون فعالیت بین المللی بازار سرمایه باشد.

از سوابق اجرایی و مدیریتی دکتر فطانت 44 ساله می توان عضویت در هیأت مدیره بانک ملی و معاون اعتبارات این بانک، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک پارسیان، عضو هیأت مدیره بیمه پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو، مدیرعامل ساپکو، عضو هیأت امنا و عضو شورای سیاست گذاری صندوق بازنشستگی آینده ساز، عضو هیات مدیره هلدینگ راهبران متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی نفت را اشاره نمود.

سکاندار جدید بازار سرمایه که در حوزه مباحث مالی از سوابق طولانی مدت و ارزنده ای در مباحث مدیریتی و مالی برخوردار است همچنین سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری متعدد ازجمله سرمایه گذاری سمند و آینده ساز کیش را نیز در کارنامه خود دارد.

فطانت عضویت در هیات مدیره میربیزنس بانک مسکو در روسیه و عضویت کمیته عالی مدیریت شعب منطقه آسیا و خاورمیانه بانک ملی در کشورهای امارات متحده عربی، عمان، آذربایجان را در سوابق مدیریتی خود دارد.

وی ازجمله دانش آموختگان دوره های اول رشته مدیریت مالی در دانشگاه امام صادق (ع) است که پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی از این دانشگاه، تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و در سال 83، در رشته تحقیق در عملیات از این دانشگاه مدرک دکتـری را اخذ کرد.

رئیس جدید سازمان بورس طی 7 سال اخیر نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و فرانسه بوده و از تجربیات و سوابق مناسبی در عرصه فعالیت های پولی و مالی بین المللی برخوردار است .

همچنین تدریس دروس مختلف مدیریت مالی، سرمایه گذاری و بانکداری در دانشگاه های مختلف و نیز راهنمایی و مشاوره ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را می توان از سوابق علمی و پژوهشی رییس جدید سازمان بورس نام برد.

با توجه به اینکه فطانت از سوابق ارزنده ای در حوزه صنعت خودرو و مباحث مالی در این صنعت برخوردار است ، انتظار می رود حضور وی در راس بازار سرمایه آغاز تحولی جدی در حوزه بازار سرمایه و سهام شرکتهای خودرویی بوجود آورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"