کد خبر: ۲۸۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به لزوم توسعه و تنوع در تولید خودرو در کشور گفت : امروز تنها اقدام در جهت توسعه صنعت خودرو ارتقاء تکنولوژی و تمرکز بر تحقیق و توسعه درون زا در این صنعت است.

عدم تناسب تولید علم با رشد صنعت خودرو

 به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو، با اشاره به لزوم توسعه و تنوع در تولید خودرو در کشور گفت : امروز تنها اقدام در جهت توسعه  صنعت خودرو ارتقاء تکنولوژی و تمرکز بر تحقیق و توسعه درون زا در این صنعت است.

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : چنانچه در راستای تحقق این ضرورت خودروهای جدید و متنوعی تولید شود اما این امر به لحاظ نوآوری موجب توسعه زیرساخت ها در این صنعت نگردد قطعا اقدام و حرکت مناسب و موثری در جریان تولید و تنوع در صنعت خودرو نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر توسعه تکنولوژی و فن آوری در صنعت خودرو خاطر نشان کرد: با توسعه فن آوری در صنعت خودرو انتظار می رود خودروسازی در ایران رشد و توسعه یابد .

وی گفت : البته برای استفاده از تکنولوژی های جدید در صنعت خودرو باید فن اوری ها را بومی نمود در حالی است به نظر می رسد در این زمینه مشکلات و  کمبودهایی وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت همچنین به نبود تناسب تولید علم با رشد صنعت خودرو اشاره کرد و خاطر نشان کرد : عدم توجه به این مساله موجب افزایش  واردات خودرو و قطعات شده است مسلما ادامه این وضعیت تعطیلی صنعت قطعه سازی و افزایش قطعات بی کیفیت به کشور را به همراه خواهد داشت.

 

کاکایی در ادامه تصریح کرد : در شرایط حاضر انتظار می رود تا خودروسازان در حوزه نوآوری و فن اوری خودروسازان اقدام کنند هر چند این حرکت  باید در تعاملی گسترده و ملی محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از صنعت خودرو ،اظهار داشت : البته تزریق نقدینگی تنها را جهت حمایت از صنعت خودرو نیست چرا که تاکنون بخشی از کمبودهای موجود در این حوزه توسط خودروسازان جبران شده به طوری که با حرکت نقدینگی به سمت تولید ،اقدامات موثری توسط شرکتها در جهت رشد تولید در سال جاری صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی همچنین ارتباط موثر با شرکتهای بزرگ خارجی برای جذب تکنولوژی را در جریان تولید و کیفیت در صنعت خودرو موثر دانست و گفت : البته در شرایطی که در اغلب کشورهایی اروپایی زیر ساخت های فن آوری و نوآوری خودروسازی فراهم است صنعت خودرو داخل کمتر به این مساله توجه می کنند در حالی که خودروسازان می توانند از نتایج این گونه فن آوری ها بهره شده و رشد و توسعه نمایند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"