کد خبر: ۲۸۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : باید توسعه خطوط حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل پاک جزء اولویت اصلی مدیران شهری و شهرداری تهران در سال آینده قرار گیرد.

لزوم ایجاد خطوط اتوبوس های برقی در تهران

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : باید توسعه خطوط حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل پاک جزء اولویت اصلی مدیران شهری و شهرداری تهران در سال آینده قرار گیرد.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت : امروز از مهم ترین و اصلی ترین مباحث در حوزه حمل و نقل عمومی توسعه خطوط مترو در حالی که دولت در این بخش به تعهداتش عمل نکرده است .

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید اولویت را به عموم مردم تهران داد ، خاطر نشان کرد : امروز شهر تهران دو اولویت مرتبط به هم دارد متاسفانه محیط زیست تهران به شکل فاجعه بار و نگران کننده ای در حال تخریب و از بین رفتن است بنابراین به هر میزان که می توان باید اولویت را به عموم مردم داد نه به خودروسواران تک سرنشینی که حداکثر آلودگی را با پرداخت کمترین هزینه ایجاد می کنند.

وی همچنین تاکید کرد : باید خطوط برقی اتوبوسرانی مجددا ایجاد شود هر چند شهرداری تهران تلاش زیادی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داشته اما در مقایسه با مشکلاتی که در این بخش وجود دارد همچنان مشکلات در این بخش فراوان است.

وی در ادامه با اشاره به  ورود موتور سیکلت های برقی خاطر نشان کرد : این طرح با وجود تاثیری که بر کاهش آلایندگی هوای تهران دارد اما به نظر می رسد عملا عملیاتی نباشد  چرا که قیمت این وسیله نقلیه با وجود تسهیلاتی که شهرداری ارائه می کند چندان استقبال متقاضیان را به دنبال نخواهد داشت.

نماینده تهران در خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه به ازای هر متر واگذاری هایی که به صنایع آلاینده صورت می گیرد  باید دهها متر فضای سبز ایجاد شود ، افزود :  امروز روز به روز شاهد وخیم شدن وضعیت زیستی و تنفسی هوای تهران هستیم به طوری که هزینه هایی مستقیم مالی و  جسمی به جهت  ترافیک و الایندگی هوا هم اکنون به مردم تحمیل می شود بسیار زیاد و دهشتناک است.

محجوب گفت : شرایط کنونی ضرورت حرکت در مسیر حمل و نقل پاک را افزایش می دهد بدین مفهوم که بنزین به تدریج از سبد سوخت حمل و نقل باید حذف و استفاده از گاز سی ان جی جایگزین و توسعه یابد.

وی تصریح کرد : البته گاز نیز به عنوان سوخت مصرفی قطعا آلایندگی هایی را خواهد داشت اما آلایندگی های آن بسیار کمتر از بنزین خواهد بود.

وی افزود : متاسفانه تاکنون دولت به تعهدات خود در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی عمل نکرده است در حالی که در شرایط کنونی دارد ضروری است دولت حداکثر توانشان را برای حل این مشکل بکار گرفته و به تعهدات خود عمل نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"