کد خبر: ۲۸۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳

بزودی پیکاپ ال 90 به بازار عرضه می شود

به گزارش خبر خودرو ،مدیر عامل شرکت ایران خودرو از عرضه دومین محصول مشترک ایران خودرو با شر کت رنو خبر داد وگفت : بزودی پیکاپ ال 90 محصول مشترک ایران خودرو با شرکت رنو به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو, هاشم یکه زارع در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اظهار داشت : ظرف چند روز آینده و با تعیین قیمت خودرو دنا توسط شورای رقابت این محصول جدید نیز به بازار عرضه می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های توسعه محصول شرکت ایران خودرو تصریح کرد : فعالیت های بسیار خوبی تا کنون در شرکت ایران خودرو در ارتباط توسعه محصول صورت گرفته و در همین راستا برنامه ساخت 12 بدنه جدید نیز در دستور کار ایران خودرو قرار دارد.

وی همچنین به روند خوب تولید خودرو در شرکت ایران خودرو اشاره کرد و گفت: هم اکنون روزانه  2هزار و 500 دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو تولید می شود به طوری که برای اولین بار است که خودروی بدون نقص در ایران خودرو تولید می شود .

وی با اشاره به برنامه تولید یک میلیون و 200 دستگاه خودرو در سال جاری در کشور، خاطر نشان کرد : در سال جاری تولید 600 دستگاه خودرو در دستور کار شرکت ایران خودرو ایت که  امید است تا امسال این میزان تولید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سال بیش از 274 هزار خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شده است یاد آور شد : هم اکنون میزان تولید در شرکت ایران خودرو از مرز 400 هزار دستگاه خودرو گذشته است و پیش بینی می شود بزودی به رقم تولید 600 هزار دستگاه خودرو نیز دست یابیم.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو همچنین از رشد 93 درصدی تولید خودرو در شرکت ایران خودرو نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : در شهریور ماه سال گذشته شرکت ایران خودرو  رتبه دوم تولید را داشت اما در شهریور امسال 54 درصد از بازار خودرو کشور  دراختیار محصولات ایران خودرو است.

یکه زارع  با اشاره به تولید 3 میلیون خودرو در افق 1404 در صنعت خودرو کشور گفت : تلاش می کنیم 60 تا این زمان  درصد از بازار خودرو ایران را در اختیار بگیریم.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت ایران خودر دغدغه ای بعنوان تولید خودرو ندارد گفت : تمرکز بر روی کیفیت،خدمات پس از فروش و توسعه و صادرات،  4  مقوله مهمی است که شرکت ایران خودرو دنبال می کند.

وی هم چنین به میزان صادرات محصولات ایران خودرو پرداخت و اظهار داشت : در سال جاری  تاکنون 220 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو صادر شده که البته رقم قبل قبولی نیست و افت را نشان می دهد اما که امیدواریم با افزایش کیفیت و ارتقا خدمات، صادرات خودرو را افزایش دهیم.

وی هم چنین به موفقیت های ایران خودرو در سال های اخیر اشاره کرد و گفت : تولید اولین موتور پایگاه گاز سوز در سال 2007 از موفقیت های ایران خودرو بوده که تلاش می شود که امسال برنامه ریزی خوبی را برای افزایش تولید این موتور خواهیم داشت.

وی در ادامه از تحویل یک میلیون و 303 هزار خودرو گازسوز خبر داد و خاطر نشان کرد :  در بهمن ماه سال آینده نیز اولین موتور دیزل سوز را عرضه خواهیم کرد که با تولید آن 30 درصد در مصرف سوخت ، 25 درصد در آلایندگی و 40 درصد افزایش راندمان را خواهیم داشت.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین تولید سود آور و در اسکیل اقتصادی جز برنامه های مورد نظر شرکت ایران خودرو اعلام کرد و گفت : تلاش می کنیم با سودآوری و تولید اقتصادی و دستیابی به قیمت و کیفیت حضور موفقی را در صنعت خودرو داشته باشیم.

یکه زارع تصریح کرد : تولید پلت فرم هایی اختصاصی برای شرکت ایران خودرو، همکاری با کمپانی های جهانی و فعال تر شدن در حوزه صادرات و همچنین افزایش بهره وری و کیفیت در سطح کلاس جهانی از اقداماتی است که در حال حرکت دبرای دستیابی به آن هستیم.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو همچنین از تاسيس 17 شركت طراحي مجموعه خودرو با حمايت اين گروه صنعتي تا سه سال آينده خبر داد و گفت : در بهمن ماه سال آینده به اولین پلت فرم ایران خودرو دست خواهیم یافت.

وی در ادامه تولید خودروهای برقی و هیبریدی را از اهداف ایران خودرو اعلام کرد و افزود : ظرف یک سال ونیم آینده تولید 100 تا هزار دستگاه خودروی هیبرید و برقی برای عرضه در کلان شهرها تولید و عرضه می شود.

 وی در ادامه از برنامه  ایجاد 3 شرکت خصوصی طراحی بدنه خودرو خبر داد و گفت :  در بحث موتورو و گیربکس به حداقل 5 شرکت جدید برای تولید قطعات جدید نیاز داریم  که باید تاسیس شود.

 وی در پایان دستیابی به تمام این اهداف را مستلزم حمایت های دولت دانست و گفت : امید است با برگزاری همایش صنعت خودرو و حمایت های دولت شاهد موفقیت و پیشرفت خودروسازی در ایران باشیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"