کد خبر: ۲۸۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : هر گونه همکاری مشترک با شرکتهای بزرگ و مطرح در زمینه طراحی پلت فرم، گامی مثبت در حوزه صنعت خودروسازی کشور خواهد بود.

تلاش برای طراحی پلت فرم های داخلی با همکاری و توان مشترک تحقیقاتی خودروسازان

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : هر گونه همکاری مشترک با شرکتهای بزرگ و مطرح در زمینه طراحی پلت فرم، گامی مثبت در حوزه صنعت خودروسازی کشور خواهد بود.

دکتر مرزبان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اقدامات برخی از خودروسازان داخلی در زمینه طراحی پلت فرم ، گفت : هر اقدامی در جهت طراحی پلت فرم در داخل نه تنها به صنعت خودرو بلکه به بسیاری از صنایع داخلی و وابسته به این صنعت کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد : هر حرکتی که موجب خودکفایی و پیشرفت های علمی و صنعتی در کشور شود قطعا مورد اقبال جامعه و تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

وی در ادامه به ضرورت همکاری مشترک خودروسازان در طراحی پلت فرم های داخلی اشاره کرد و تاکید کرد : در صورتی که در طراحی پلت فرم همکاری مشترکی در حوزه تحقیقات بین شرکتهای داخلی صورت گیرد مسلما هزینه کمتری بر شرکتها وارد شده و هزینه کمتری به شرکتها تحمیل خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد :هر حرکتی در جهت طراحی پلت فرم در داخل ، گام بزرگی در رشد صنعت خودرو بوده و سر منشاء تحولات بزرگی در کشور خواهد بود.

مرزبان افزود : مسلما این اقدامات می تواند خودروسازی کشور را در مسیر توسعه قرار داده و باعث تنوع در تولید و قیمت و همچنین امکان رقابت پذیری با خودروسازان خارجی را فراهم خواهد کرد.

وی گفت : قطعا این جریان می تواند کمک موثری در جهت رشد شرکت خودروساز داخلی باشد.

وی تاکید کرد : در صورتی که خودروهای جدیدی تولید شود اما به لحاظ نوآوری و داخلی سازی موجب توسعه زیرساخت ها در صنعت خودرو نشود مسلما حرکت  موثری در جریان تولید و عرضه محصولات جدید در حوزه خودروسازی نخواهد بود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"