کد خبر: ۲۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : یکی از مهمترین مباحثی که باید به طور جدی در تهران پی گیری شود کاهش استفاده از خودروهای شخصی است قطعا این مهم زمانی محقق می شود که بتوانیم جایگزین مناسبی به نام توسعه حمل و نقل عمومی را در اختیار داشته باشیم .

توسعه حمل و نقل عمومی ستون فقرات کاهش آلودگی هوای تهران

به گزارش خبر خودرو  مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : یکی از مهمترین مباحثی که باید به طور جدی در تهران پی گیری شود کاهش استفاده از خودروهای شخصی است قطعا این مهم زمانی محقق می شود که بتوانیم جایگزین مناسبی به نام توسعه حمل و نقل عمومی را در اختیار داشته باشیم .

دکتر حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : تا زمانی که  حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند عملا  توصیه به کاهش استفاده از خودرو شخصی پیشنهادی است که نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد : امروز ستون فقرات کاهش آلودگی هوای تهران بر توسعه حمل و نقل عمومی استوار است بنابراین چنانچه این شالوده به درستی بنا گذاشته نشود متاسفانه هر گونه اقدام در زمینه کاهش آلودگی هوای تهران اثربخش نخواهد بود.

وی  در ادامه با اشاره به طرح عرضه موتورسیکلت های برقی در تهران گفت :  هم اکنون یکی از مهمترین معضلات شهر تهران بحث تردد موتورسیکلت های بنزینی است به طوری که هم اکنون حدود 24 تا 25 درصد از سهم آلودگی هوای تهران  ناشی از تردد این نوع موتورسیکلت ها است.

وی افزود : هر اقدام  اجرایی که در خصوص جایگزینی موتورسیکلت های برقی انجام شود به نوعی در کاهش آلودگی 49 درصدی صوتی که ناشی از تردد موتورسیکلت های بنزینی است موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد :  خوشبختانه طرح ورود موتورسیکلت های برقی به عنوان حمل و نقل پاک در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است تا در این راستا درصد آلایندگی صوتی و زیست محیطی در تهران به حداقل ممکن برسد.

وی بهترین راهکار در بهبود محیط زیست  و توسعه حمل و نقل پاک را افزایش بسته های حمایتی از سوی دولت دانست و گفت : در راستای توسعه حمل و نقل پاک برای اولین بار در میان نهادهای متولی، شهرداری تهران وام بدون بهره ای را برای فعالیتی زیست محیطی ارائه نموده که حرکت قابل تقدیری است.

وی با اشاره به مزیت های  استفاده از موتورسیکلت های برقی  در کلان شهرها تاکید کرد : استفاده از موتورسیکلت های برقی سیاست تجربه شده ای در دنیا محسوب می شود که نقش موثری در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی های زیست محیطی و صوتی  دارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیقیت هوا تهران در ادامه با اشاره به آغاز برنامه ریزی و تخصیص بودجه سال 94 شهرداری تهران گفت : توسعه حمل و نقل عمومی صرفا در حوزه بودجه شهرداری تهران  خلاصه نمی شود بیشترین سهم در شهرداری تهران بر اساس رویکردی که این نهاد به بحث توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می کند قطعا در سال آینده نیز این سیاست ها نیز ادامه خواهد یافت. یکی از اصلی ترین وظایف شهرداری تهران حمایت و کمک دولت  در جهت توسعه حمل و نقل عمومی است.

حسینی افزود : قطعا این  موضوع در سیاست و بودجه بندی سال 94 در شهرداری تهران لحاظ خواهد شد ولی دولت باید از این مساله حمایت کند در حالی که مدتی است در اظهار نظراتی که مدیران شهرداری مطرح کردند مطالباتی است که  از دولت وجود دارد که شاید وجه بسیار مهم و عمده آن در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

وی تصریح کرد : تعهداتی که دولت بر اساس موارد قانونی برای توسعه حمل و نقل عمومی باید می پرداخت متاسفانه در دوره های گذشته به آنها عمل نشده امید است در تعاملی سازنده میان دولت و شهرداری و سایر ارگان های مرتبط در بحث محیط زیست  و هوا بتوان این راهکار را به وقوت و قدرت ادامه داد.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"