کد خبر: ۲۸۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو , مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در سالهای اخیر به موضوع تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور توجه کمی صورت گرفته است ، اظهار داشت ...

ظرفیت سازی و تنوع ، رکن مهم مشارکت فعال و استراتژیک خودروسازان معتبر خارجی در صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در سالهای اخیر به موضوع تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور توجه کمی صورت گرفته است ، اظهار داشت : برای جهانی شدن صنعت خودروسازی کشور و دست یابی به توسعه پایدار باید به حوزه پژوهش و تحقیقات در صنایع قطعه سازی و خودروسازی کشور اهتمام و توجه ویژه ای شود  و واحدهای طراحی و توسعه در راس فعالیت ها قرار گیرد.

احمد قلعه بانی همچنین به شرایط بسیار مطلوبی ایران برای مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان اشاره کرد و افزود : امروز با توجه به زیرساخت‌های موجود در صنعت خودرو کشور و شرایط بسیار خوب  ایران برای مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان قطعا می‌تواند شرایط "برد- برد" برای دو طرف حاصل شود.

وی در ادامه به قدمت ساله صنعت خودرو ایران خواستار توجه ویژه خودروسازان جهان به صنعت خودرو ایران شد  و گفت: صنعت خودرو ایران از یک زنجیره تامین بسیار قوی در داخل کشور برخوردار است و این مساله باید مورد توجه خودروسازان خارجی قرار گیرد.

مدیرعامل اسبق گروه سایپا همچنین رکن مهم ایجاد یک مشارکت فعال و استراتژیک خودروسازان معتبر خارجی در صنعت خودرو ایران را  ظرفیت مطلوب برای تولید انبوه خودرو با تنوع بالا دانست و گفت :  در  شرایط  کنونی چنین امکانی در صنعت خودرو ایران در بخش دولتی و خصوصی فراهم شده و حتی امکان افزایش ظرفیت‌ها نیز وجود دارد.

قلعه بانی با اشاره به برپایی دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، گفت: در صورتی که توسعه سرمایه گذاری های خارجی در صنعت خودرو با محوریت بخش خصوصی به عنوان برنامه های آتی دنبال شود، قطعا روند بازدهی سرمایه گذاری ها از سرعت بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی تاکید کرد : ضروری است خودروسازان کشور به نحوی برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمایند تا امکان صادرات 30درصد ظرفیت تولید خودرو کشور به کشورهای منطقه فراهم شود؛ حرکتی که علاوه بر ارز اوری ، موجب کاهش وابستگی مالی خودرو سازان به منابع مالی داخلی خواهد شد.

وی تصریح کرد:  خوشبختانه امروز رسیدن به ظرفیت تولید سه میلیون دستگاه خودرو با مشارکت خودروسازان بخش خصوصی و طی سال  های آینده اقدام دور از انتظاری  نیست و چنانچه عزم جدی در این راستا وجود داشته باشد می توان افق روشنی را برای صادرات خودرو ترسیم نمود.

وی  با اشاره  به اعلام آمادگی بیش از 400 میهمان خارجی از شرکت های خودروسازی و قطعه ساز مطرح جهان برای حضور در این همایش صنعت خودرو تاکید کرد : با برگزاری این همایش بزرگ قطعا بیشتر به توانمندی های صنعت خودرو کشور و جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه پی خواهند برد.

وی با تاکید از پرهیز خودروسازان از عقد  قراردادهای مختلف و کوتاه مدت با شرکت‌های خارجی افزود : امروز مدیران و دست اندرکاران صنعت کشور باید از مزیت‌های کشور برای همکاری طولانی مدت با خودروسازان معتبر جهانی و دستیابی به  فناوری جدید و جذب سرمایه گذاری مسقیم خارجی و بومی سازی آن به نحو شایسته و مناسبی بهره ببرند .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"