کد خبر: ۲۸۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، در جدیدیترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، پارس تندر محصول شركت پارس خودرو در صدر با کیفیت ترین خودروهای سواری 20 تا 40 میلیون تومانی قرار گرفت.

پارس تندر رتبه با کیفیت ترین خودرو 20 تا 40 میلیونی را کسب کرد

به گزارش خبر خودرو ، در جدیدیترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، پارس تندر محصول شركت پارس خودرو در صدر با کیفیت ترین خودروهای سواری 20 تا 40 میلیون تومانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، بر اساس آخرین رده‌بندي كيفي خودروهاي سواري در مهرماه 93 پس از پارس تندر ، دو خودروی تندر 90 پارس خودرو و تندر 90 ایران خودرو در رده های دوم و سوم خودروهای سواری مورد ارزیابی در این رنج قیمتی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش آمار تولید ارائه شده از سوی شرکت های خودروساز در مهر ماه  1393 نشان می دهد 99 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و يك درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافری و باری) بوده است.

بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI)، در مهرماه سال جاري در بخش سواري شاهد افت 13.4 درصدي توليد نسبت به ماه قبل بوديم که کاهش توليد خودروی تندر90 از جمله عوامل اصلی، در ایجاد این روند نزولی است.

بر اساس روند نزولی توليد خودروهاي سواري در مهر ماه، تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نسبت به ماه قبل 8.1 درصد کاهش داشته است، بطوريكه جمعا 25 مدل خودرو مورد بازرسي قرار گرفت كه 19 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 6 مدل هم در سطح كيفي خوب قرار گرفته‌اند.

در اين ماه مانند دوره قبل خودروي سوزوكي گرند ويتارا محصول شركت ايران خودرو خراسان با كسب  نمره منفي 16.7 در صدر جدول رده بندي قرار گرفت. خودروهاي پارس تندر و تندر90 اتوماتيك به ترتيب با كسب نمرات منفي 20.5 و 20.6 در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

خودروهاي تندر 90 محصول شركت‌هاي ايران خودرو و پارس خودرو نيز همانند ماه گذشته با كسب نمره منفي 20.7 رتبه چهارم و پنجم جدول ارزشيابي كيفي خودروهاي ساخت داخل را از آن خود كرده‌اند.

بر اساس اين گزارش با در نظر گرفتن دسته بندي قيمتي خودروها مشاهده مي شود كه سايپا X131 محصول شركت سايپا با 78 نمره منفي رتبه اول خودروهاي زير 20 ميليون تومان را به خود اختصاص داده است. نمره منفي اين خودرو در مقايسه با ماه قبل 0.5 نمره كاهش  يافته است.

در گروه قيمتي بين 20 تا 40 ميليون تومان نيز پارس تندر و تندر 90 پارس خودرو و ايران خودرو درصدر قرار گرفتند و نمره منفي آنها نسبت به ماه قبل تغييري نداشته‌است.

اين گزارش حاكي از آن است كه در ارزيابي‌هاي انجام شده در مهرماه سال جاري تندر90 اتوماتيك با نمره منفي 20.6 در جايگاه اول بين خودروهاي 40 تا 60 ميليون تومان قرار گرفت و جك 5J اتوماتيك با نمره منفي 45.0 در رده بعدي قرار گرفت. خودروهاي جك 5J ، ليفان 620 و ام وي ام 530 نيز با نمرات منفي 48، 51.3 و 52.5 در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

همچنين همانند ماه گذشته خودروهاي ليفان 60X و ام وي ام 33X در دسته قيمتي بين 60 تا 80 ميليون قرار گرفتند. ليفان 60X با كسب نمره منفي 50.0  در سطح كيفي خيلي خوب و  ام وي ام 33X با نمره منفي 64.3 در سطح كيفي خوب قرار گرفت.

در دسته خودروهاي بالاي 100 ميليون تومان نيز سوزوكي گرند ويتارا با كسب پايينترين نمره منفي در بين خودروهاي اين جدول به عنوان با كيفيت ترين خودروي ارزشيابي شده مهرماه شناخته شد.

عيوب فني و عملكردي شامل كدهاي 1 (فنربندي، تعليق و فرمان)، 2 موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهيزات الكتريكي) مي‌باشد. عيوب تزئينات و مونتاژي شامل كدهاي 5 (تزئينات) و 8 (صداهاي غيرعادي) مي‌باشد. عيوب بدنه شامل كدهاي 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عيوب رنگ هم كد 7 مي باشد.

بر اساس جدول رده‌بندي كيفي خودروهاي سواري ، سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان در صدر و خودروي MVM110 محصول شركت مديران خودرو در انتها قرار دارند.

در بخش عيوب فني و عملكردي، شاهد بهبود 9.0 درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای MVM530 ، لیفان 620 و پژو پارس مازندران در این بخش مي باشد. در بخش تزئينات و مونتاژ، شاهد افزایش 2.1 درصدي ميانگين نمره منفي اين بخش، نسبت به ماه قبل هستيم كه از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند رو به نزول، مربوط به خودروهاي MVM530 و لیفان 620 مي باشد.

در بخش بدنه میانگین نمره منفی بخش بدنه نسبت به ماه قبل روند نزولی 1.8 درصدی را تجربه نمود که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای پژو 206 و پارس تندر می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 12.2 درصد تنزل یافت همچنین خودروهای JAC(J5) ، JAC(J5) اتوماتیک ، لیفان X60 و پژو پارس مازندران بیشترين نمرات منفي را در بخش رنگ كسب نمودند.

در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه سواري 1.5 درصد افزایش یافت كه می توان به روند نزولی خودروهای JAC(J5) اشاره نمود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"