کد خبر: ۲۸۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
خبرآنلاین: روابط عمومی ستاد ساماندهی فعالیت­های سازمان­های مردم­‌نهاد شهر تهران در پی انتشار خبرهایی درباره واریز پول به حساب الهه راستگو، رییس این ستاد، در نامه ای، توضیحاتی را برای خبرآنلاین ارسال کرده است.

در این نامه آمده است؛

پیرو درج مطالبی با عنوان "رئیس شورا موظف است پرینت بانکی حساب راستگو که به آن پول ریخته را به شورا بدهد" در تاريخ 27 ابانماه به نقل از اقاي مختاباد و همچنين انتشار مطلبي با عنوان "۸ میلیارد به چه دلیل به حساب یک عضو شورای شهر واریز شد؟ دانشور: این پول سمن‌هاست که خرج کارمندان می شود!" مورخ 23 ابانماه به نقل از خانم دانشور و مطالب مشابهي كه توسط گروه جامعه ان خبرگزاري منتشر شده موارد ذيل جهت تنوير افكار عمومي و انتشار در ان رسانه به اطلاع مي رساند:

1) ادعاهاي جناب اقاي مختاباد كه درتاريخ 6 ابانماه در صحن شوراي اسلامي شهر تهران مطرح و البته چندبار توسط برخي از رسانه ها دنبال شد حاوي ادعاهايي واهي ،تهمت و دروغ بوده و بارها از سوي مجاري رسمي تكذيب و نسبت به ان واكنش نشان داده شده است. از جمله تكذيبيه رسمي هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران،اطلاعيه روابط عمومي ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمانهاي مردم نهاد،رد اين ادعا توسط رياست محترم شوراي اسلامي شهر تهران در صحن علني شورا و همچنين مصاحبه هاي اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران از جمله جناب اقايان چمران ،حجت الاسلام و المسلمين ناصحي، دبير، مجتبی شاكري، قناعتي، طلایی و ... که بارها در رسانه هاي مختلف منعكس شد. اما اينكه اصرار گروه جامعه خبرانلاين علي رقم تكذيب هاي انجام شده بر پيگيري يكسويه و بازنشر اين اتهامات چيست؟ و با چه نيتي انجام ميشود؟ پاسخي است كه بايد مدير مسئول محترم اين خبرگزاري به افكار عمومي و مراجع ذي صلاح بدهند.

2) همانگونه كه در اطلاعيه روابط عمومي ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد امده بود تا تاريخ 20 ابانماه به اقاي مختاباد فرصت داده شد كه اگر مدرك يا مستندي مبني بر ادعاهاي خود دارند ارائه نمايند و همانطور كه از پيش روشن بود نامبرده هيچگونه سندي بر ادعاي خود (واریز پول میلیاردی توسط یک عضو شورا به حساب شخصی خود) ارائه نكرد.

3) در متن منتشر شده توسط خبرانلاين بار ديگر سعي شده ادعاي كذب اقاي مختاباد بازنشر شود. در اين رابطه اعلام مي شود ستاد ساماندهي فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد داراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران است و مانند ستاد شوراياري ها داراي حسابي رسمي و حقوقي است كه بودجه ان توسط مديريت شهري به ان واريز و مطابق دستورالعمل ها و مصوبات شوراي مركزي ستاد و شوراي طرح و برنامه ان كه تركيبي از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران، نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد، نماينده شهرداري تهران و نماينده استانداري تهران است هزينه مي شود.

4) در متن منتشره آمده است:" عملکرد این حساب به اندازه ای غیرقانونی است که آقای شهریور مامور شهرداری که در این کمیته مربوطه عضو است، 4 ماه است قهر کرده و نیامده وهیچ کس پاسخگو نیست".

متاسفانه نه خبرنگار محترم در رابطه با ادعاهاي اقاي مختاباد تحقيقي كرده اند و نه اطلاعات مدعي پايه و اساسي دارد و ناگفته پيداست ساير ادعاهاي اقاي مختاباد هم همانند همين موضوع است. لذا بدين وسيله اعلام مي شود جناب اقاي شهريور مأمور شهرداري نيست بلكه به عنوان نماينده محترم استانداري عضو شوراي مركزي ستاد هستند. ايشان نه تنها قهر نكرده اند كه از اعضاي شوراي مركزي ستاد هستند و علاوه بر ان عضو شوراي طرح و برنامه ستاد هم بوده و در اكثريت قريب به اتفاق جلسات اين شورا نيز حضور داشته اند.

5) در بخش نظرات و كامنت هاي منتشر شده كه مطابق قانون مسئوليت انتشار ان با مدير مسئول محترم است با ادبياتي مشابه در تمامي مطالب منتشر شده در رابطه با اين موضوع، صراحتا به شخص رييس ستاد توهين و مطالب كذبي نسبت داده شده است. به نظر مي رسد رسالت رسانه ها بخصوص در كشور جمهوري اسلامي ايران كه بر گرفته از تعاليم انسان ساز اسلام است بايد مبتني بر صحت اخلاق و رعايت عدالت و انصاف باشد. اما متاسفانه روند در پيش گرفته شده توسط گروه اجتماعي خبرگزاري خبر انلاين نشان از سو گيري و عمل خارج از اخلاق حرفه اي و رسانه اي دارد.

6) همانطور که خبرنگار محترم این خبرگزاری در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 27 آبان 93 حضور داشته اند جناب آقای چمران ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تکرار ادعاهای واهی این عضو محترم شورا خواستار ارائه مستندات و مدارک ایشان در تایید ادعاهایشان شده اند که به جای مکتوب کردن ادعایشان و پاسخ به سوال رئیس محترم شورا، موضوع را به انحراف کشانده­اند و این درحالی است که این خبرگزاری با سانسور و حذف سخنان آقای چمران در تریبون صحن علنی شورای شهر به انتشار خبری یکسویه و جانبدارانه از تکرار ادعای واهی و بدون سند آقای مختاباد پرداخته است.

7) نامه مرتبط با حساب اين ستاد طي استعلامي از بانك شهر در جلسه علني شورا در اختيار اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران قرار گرفت و گزارش هاي مربوطه و ریز عملکرد آن نيز به رئیس محترم شورای شهر و كميسيون برنامه و بودجه و کمیسیون نظارت شورا ارائه شده است.

روابط عمومي ستاد ساماندهي فعاليت­هاي سازمان­هاي مردم­‌نهاد شهر تهران

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"