کد خبر: ۲۸۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: بر اساس مستندهای ارائه شده از سوی سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، بنزین وارداتی یورو ٤ است و کیفیت بالایی دارد.

کیفیت بنزین وارداتی مطلوب است

به گزارش خبر خودرو ، رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس مستندهای ارائه شده از سوی سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، بنزین وارداتی یورو ٤ است و کیفیت بالایی دارد.

علی مروی با اشاره به نشست مشترک این کمیسیون با مسئولان استاندارد و محیط زیست و دیوان محاسبات درباره کیفیت بنزین وارداتی و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی، ‌گفت: در گزارشهای اولیه این موضوع که بنزین وارداتی یورو چهار است مورد تایید قرار گرفته و تنها در یک تست درصد کمی آلودگی بوده که قابل اغماض است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروهی مشترک از واحدهای نظارتی و مجلس تشکیل شود تا اسناد واردات را در مبدا و مقصد بررسی کنند تا درباره کیفیت بنزین به اطمینان برسیم.

وی با بیان این که متقاضیان تحقیق و تفحص برای تصمیم گیری منتظر گزارش کمیته مشترک هستند،‌ گفت: از بهمن ماه پارسال بنزین یورو ٤ توزیع و از نیمه تیرماه امسال نیز بنزین یورو ٤ وارد کشور و بنزین پتروشیمی حذف شد از این رو می بینیم که در مقایسه با مدت ٦ ماهه مشابه پارسال تعداد روزهای آلوده کم شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که متقاضیان تحقیق و تفحص معتقدند که هزینه واردات بنزین بیشتر از تولید آن در پتروشیمی هاست،‌ گفت: هزینه تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی بیشتر از بنزین وارداتی بوده است.

مروی در ادامه درباره سیاستهای عربستان در بازار نفت و این که برخی معتقدند عربستان در رقابت با آمریکا تولید خود را افزایش داده است، افزود: عربستان هم اکنون با هدف ضربه زدن به ایران و روسیه با آمریکا همکاری می کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، گفت: وزیر نفت ایران هم به طور حتم در اوپک نظر بقیه اعضا را جلب و پی گیری خواهند کرد تا درباره تولید به اجماع برسند به نحوی که کاهش قیمت بیش از این نشود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در این باره که علی النعیمی، وزیر نفت عربستان گفته است این کشور تعیین کننده بازار نیست و برای رسیدن بازار به ثبات تلاش می کند،‌ گفت: حرف و عمل وزیر نفت عربستان یکی نیست، زیرا اگر درعمل سقف تولید اوپک را رعایت کنند قیمت نفت کاهش نمی یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"