کد خبر: ۲۸۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ؛ این اعضا با سرقت ای سی یو از خودروهای شهروندان شرق پایتخت و مخدوش کردن سریال و کد دستگاه، آن را به عنوان دستگاه دست دوم در بازار می فروختند.

متلاشي شدن باند سارقان

به گزارش خبرخودرو ؛ اعضای باند سرقت ای سی یو خودرو در شرق شهر تهران دستگیر شدند .

این اعضا با سرقت ای سی یو از خودروهای شهروندان شرق پایتخت و مخدوش کردن سریال و کد دستگاه، آن را به عنوان دستگاه دست دوم در بازار می فروختند.

در پی ارجاع چند گزارش و شکایت مردمی در خصوص سرقت های رایانه و لوازم خودرو در محدوده کلانتری 106 نامجو، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

ماموران پلیس، ردپای یکی از سارقان حرفه ای لوازم خودرو به نام الف را در محدوده منطقه نامجو شناسایی کردند و متوجه شدند که این متهم قصد فروش تعدادی رایانه خودرو دارد؛ براین اساس این فرد را در یک قرار صوری در خیابان دماوند با سه دستگاه رایانه سرقتی دستگیر کردند.

متهم در بازجویی ها اعتراف کرد کامپیوتر را از فردی به نام آرمان که پاتوق وی در منطقه تهرانپارس است، می گرفته است؛ با اعترافات وی، پلیس در یک عملیات ضربتی، آرمان را در مخفیگاهش با 4 دستگاه ای سی یو مسروقه دستگیر کرد.

آرمان در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد: دو دستگاه ای سی یو مکشوفه در مخفیگاهش، متعلق به الف است که برای تعمیر و فروش به من داده و من هم با بی کد کردن دستگاه های سرقتی، آنها را به فردی به نام محمد که متخصص مخدوش کردن و از بین بردن سریال دستگاه ها است، دادم.

با اعتراف های این متهم، پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضایی ، بلافاصله با حضور در مغازه محمد در خیابان استخر، وی را دستگیر کرد.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض این متهم و همچنین ارائه نکردن فاکتور معتبر در بازرسی از مغازه وی، 18 دستگاه رایانه و یک دستگاه لپ تاپ و دو دستگاه آمپلی فایر و یک عدد تاقچه به همراه دو عدد باند توقیف شد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان اعضای باند سارقان ای سی یو خودرو در شرق پایتخت هستند که پس از سرقت با دستکاری و مخدوش کردن کد و سریال دستگاه، آن را به عنوان جنس دست دوم در سطح بازار به فروش می رساندند.

سرهنگ ابوالقاسم باقری شاد افزود: متهمان برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات به کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"